Hirdetés

Lecsap a szabályszegő influencerekre az Instagram

|

Egy brit vizsgálat derített rá fényt, hogy rengeteg reklámot és szponzorált tevékenységet nem jelölnek meg az influencerek, pedig ez kötelező.

Hirdetés

Az Instagram szabályzata kimondja, hogy a felhasználók és a cégek közötti üzleti megállapodásokat minden esetben jelezni kell az adott bejegyzésekben az #ad és a #sponsored hashtagekkel. Csak ebből derülhet ki ugyanis, hogy az illetőnek fizetnek a termék bemutatásáért vagy dicsérgetéséért, egyes esetekben az azzal való "pózolásért". A másik lehetőség, amikor ingyen terméket kapnak a reklámozásért, ezt ugyanúgy kell jelezni. 

Hirdetés

A brit CMA vizsgálata azonban arra jutott, hogy a legtöbb influencer egyszerűen nem jelzi az esetek többségében, hogy terméket reklámoz, vagy, hogy az adott bejegyzésért fizetnek neki. Azt is megállapították, hogy az Instagram nem tesz eleget a probléma megoldása érdekében. A platform üzemeltetői persze nem szeretnének kellemetlen jogi helyzetbe kerülni, ezért végre hajlandók lépni az ügyben

Az Instagram első körben megpróbálja rávenni a véleményvezéreket, hogy jelezzék, ha fizetett, támogatott tartalomról van szó, és algoritmusokkal kutatják majd fel azokat, akik ennek nem tesznek eleget. Ezután az érintetteket jelentik a szerződött partnercégeknek. Nekik pedig kötelességük érvényt szerezni a fogyasztóvédelmi törvényekben foglaltaknak, ezért szükség esetén a bejegyzéseket is elkezdik törölni. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.