Hirdetés

Magyar mobilozási szokások: egy fronton látványos visszaesés történt

|

Egyre többet telefonálunk, de egy korábbi népszerű kommunikációs forma jelentősen visszaesett az NMHH jelentése szerint.

Hirdetés

Az elmúlt években nem csak világszerte, hanem bizony Magyarországon is alaposan megváltoztak a kommunikációs szokások.

Nyilván a 2010-es évek előtt is voltak online üzenetküldők, de az okostelefonok elterjedése előtt valószínűleg a legtöbben a hagyományos telefonhívásokra és szöveges üzenetekre támaszkodtak. Értelemszerűen ezek a megoldások még ma is köztünk vannak, de alaposan betehetett a népszerűségüknek az, hogy ma már gyakorlatilag mindkettőt elvégezhetjük a neten keresztül.

Nem is meglepő tehát, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság információi alapján komoly csökkenés tapasztalható Magyarországon az SMS-ek népszerűségében.

Hirdetés

Néhány évvel ezelőtt, 2018-ban a lakossági ügyfelek által elküldött üzenetek száma elérte az egymilliárdot, de 2021-ben ez a szám már csak 714 millió volt. Szintén sokatmondó, hogy amíg 4 évvel ezelőtt egy átlagos lakossági előfizető 11 SMS-t küldött havonta, addig tavaly már csak 7-et.

A hanyatlás ellenére az viszont egyértelmű, hogy az SMS-ek azért még ma is fontos szerepet töltenek be a kommunikációban, hiszen a szolgáltatók gyakran ezeken keresztül tájékoztatják ügyfeleiket, és online fiókjainkba való belépéshez is kellenek olykor a rövid üzenetek. Sőt, az NMHH szerint többet és hosszabban is telefonálunk.

Te szoktál még SMS-t küldeni?

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.