Hirdetés

Már Elon Muskot is kiakasztja a rengeteg streaming szolgáltató

|

A milliárdos egy közismert mémmel üzeni, hogy a túl sok platform már a kalózok malmára hajtja a vizet.

Hirdetés

A streaming szolgáltatások forradalmával egész gyorsan kialakult az a faramuci helyzet, hogy egyszerűen túl sok platform verseng az előfizetők kegyeiért, akik így komoly összegeket kénytelenek arra áldozni, hogy legálisan fogyaszthassák az itt-ott elérhető kedvenc tartalmaikat. Ha például csak a hazánkban elérhető kínálatot nézzük, rögtön ott a Netflix, az Amazon Prime és az Apple TV+, a következő hónapokban pedig elindul a Disney+ és az HBO Max is. Az USA-ban ehhez még hozzácsaphatjuk a Hulut, a Peacockot és a Paramount+-t is, szóval nem csoda, hogy a streaming burjánzása új lökést adott a kalózkodásnak, amit a kényelmesen elérhető tartalmakkal éppen, hogy vissza kellett volna szorítania, legalábbis az optimistább várakozások szerint.

Hirdetés

Most pedig egy váratlan szövetségesre leltek azok, akik rossz szemmel nézik a streaming-dömpinget: a lelkes twitterező Elon Musk egy mémmel igyekszik felhívni a világ figyelmét, hogy a számtalan versengő szolgáltató miatt ismét vonzó lett a kalózkodás. Igaz, a milliárdos nem a havidíj miatt háborog, hanem mert "rémálomnak" tartja a bejelentkezéssel járó nyűgöket: a felhasználói neveket, a jelszavakat és a kétlépcsős azonosítást.

Musk egy másik posztban tovább folytatta a gondolatmenetet, amiben még annyit fűzött a mémhez, hogy a híres rendező, M. Night Shyamalan (Hatodik érzék, Jelek) akár erről is forgathatna egy horrort.

Szó se róla, a különálló profilok valóban okozhatnak némi kényelmetlenséget, bár nem árt megjegyezni, hogy az automatikus bejelentkezés és a jelszómenedzserek azért megkönnyítik az ember dolgát. A legjobb persze az lenne,  ha egyetlen alkalmazásban integrálhatnánk a meglévő előfizetéseinket. A Google-nek és az Apple-nek vannak is erre irányuló törekvései, ők viszont  járulékot szednének ezért, ami egyelőre nem elég vonzó ajánlat a szolgáltatóknak.

Ha valakinek, akkor a digitális fizetést (PayPal), az elektromos autózást (Tesla) és a kereskedelmi űrrepülést (SpaceX) is forradalmasító Elon Musknak talán már támadt is egy jó ötlete, hogy miként lehet meggyőzni őket, szóval még az is megeshet, hogy a mém egy újabb vállalkozás előtt kövezi ki az utat.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.