Hirdetés

Még a Netflixet is meglepte a reklámokkal támogatott előfizetés népszerűsége



|

A cég szerint rengetegen haraptak rá a Netflix jóárasított előfizetős konstrukciójára.

Hirdetés

A 2022-es esztendő cseppet sem alakult jól a Netflix számára, a piacvezető streaming szolgáltató ugyanis több negyedéves beszámolójában is az előfizetői táborának megfogyatkozásáról adott hírt, így krízis-üzemmódba kellett kapcsolnia a papírjai árfolyamát is mélybe taszító helyzet megfordításához.

Ennek jegyében a vállalat költségcsökkentő intézkedéseket (tömeges leépítések, projektek elkaszálása) hajtott végre, novemberben pedig elindította a reklámokkal megszórt előfizetési konstrukcióját, amely a 15,49 dolláros alapcsomagnál jóval olcsóbban, havi 6,99 dollárért kínál hozzáférést a platformhoz.

Hirdetés

Habár egy korai elemzés arra következtetett, hogy a 12 országban elérhető csomag nem igazán érdekli az embereket, a Netflix legfrissebb beszámolója alaposan rácáfolt a kétkedőkre. A streaming óriás ugyanis 2022-es utolsó negyedévet összegezve közölte, hogy az előzetesen várt 4,5 millió helyett összesen 7,66 millió előfizető harapott rá a Basic with Ads néven futó ajánlatra.

"2022 nehéz év volt, döcögősen indult, de a vége már fényesebb lett. Úgy véljük, hogy innentől egyenes út visz a bevételeink növeléséhez: a Netflix minden aspektusának további javítása, a fizetős megosztás bevezetése és a hirdetési kínálatunk kiépítése. Mint mindig, a vezércsillagunk továbbra is az előfizetők kielégítése, és hogy idővel még jövedelmezőbbé tegyük az üzletet."

- összegezte az év végi eredményt a Netflix közleménye. Ami a fizetős megosztást illeti, ez egész konkrétan a profilmegosztás betiltását takarja, vagyis a szolgáltató szeretné megakadályozni, hogy több, külön háztartásban élő néző használja ugyanazt az előfizetést. Az egy háztartásra szóló korlátozást a tervek szerint az idei első negyedévben fogják bevezetni, az átmenet megkönnyítésére pedig a platform már november óta lehetővé teszi, hogy egy teljesen új fiókra vigyük át a profilunkat.

Az optimista hangulatot jelzi, hogy 2023 első negyedévére a Netflix 4%-os bevételnövekedéssel számol, ezt viszont már egy új társ-vezérigazgatóval a fedélzeten kívánja elérni. A pénzügyi beszámoló másik nagy meglepetése ugyanis az volt, hogy a társalapító Reed Hastings átül az igazgatótanács ügyvezető elnöki székébe, így a vállalat vezetését a továbbiakban Ted Sarandos és Greg Peters látják majd el. A cég élén 25 évet eltöltő Hastings távozása régóta előkészítés alatt állt, 2020-ban ennek jegyében álltak át a társvezetős irányítási formára Sarandos előléptetésével.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.