Hirdetés

Megizzasztotta a szenátus a YouTube, a TikTok és a Snapchat képviselőit

|

A platformoknak a fiatalok védelmében hozott intézkedésekről kellett beszámolniuk, a meghallgatáson a botrányba keveredett Facebook is szóba került.

Hirdetés

Az Egyesült Államok Szenátusának Kereskedelmi Bizottsága hónapok óta vizsgálja, hogy milyen hatással vannak a nagy közösségi oldalak a gyerekekre és a tinédzserekre, s hogy miként kezelik a kérdést az egyes platformok fenntartói.

Az egykori alkalmazott Frances Haugen által kiszivárogtatott bizalmas dokumentumok miatt az utóbbi időben leginkább a Facebook és az Instagram viselt dolgai voltak terítéken a médiában, a bizottság azonban nem csak a Zuckerberg-birodalom iránt érdeklődik.

Hirdetés

Nemrég zárult le ugyanis a Snapchat, a TikTok és a YouTube képviselőinek meghallgatása, ami nem csak azért fontos, mert ezek a legfiatalabb korosztály kedvenc szolgáltatásai, hanem azért is, mert ez volt az első alkalom, hogy a Snapchatet és a TikTokot is beidézte a testület.

A bizottságban helyet foglaló törvényhozók arról faggatták a megjelenteket, hogy cégeik milyen intézkedésekkel óvják az ifjabb korcsoportokat, a válaszok azonban végül nem oszlatták el a kérdezők aggodalmait.

A YouTube alelnöke, Leslie Miller arról beszélt, hogy a videómegosztó az automatikus lejátszás beállításának zárolhatóságán, illetve "egyéb szülői felügyeleti eszközökön" dolgozik a YouTube Kids alkalmazásban. A változtatások elvileg valamikor a következő hónapok során lépnek életbe, további részleteket viszont nem árult el.

A Snapchat részéről Jennifer Stout alelnök avatta be a kereskedelmi bizottságot, hogy egy "nemsokára" érkező frissítés után a szülők nagyobb betekintést nyerhetnek a gyermekeik felhasználói szokásaiba: megnézhetik, kikkel chatelnek a legtöbbet, s hogy milyen adatvédelmi beállításokat (pl. helyzet megosztása) engedélyeztek.

A TikTokot képviselő Michael Beckerman alelnök vallomása szintén nem bővelkedett a részletekben. A zenés-videós közösségi oldal szándékairól csak annyi derült ki, hogy új megoldásokon dolgozik a tartalmak "életkorhoz illő" élvezetéhez, s hogy új funkciók segítik majd a felhasználókat és a szülőket az algoritmus által feldobott tartalmak konfigurálásában.

A bizottság viszont jóval többet szeretett volna megtudni, így például azt, hogy mit tesz a YouTube és a TikTok, hogy kevesebb evési zavart és önkárosítást népszerűsítő tartalom jusson el a gyerekekhez, a Snapchatet pedig a platformon tevékenykedő drogdílerek miatt vonták kérdőre. Néhány szenátor továbbá a TikTok és a kínai állam aggasztó összefonódásának témáját is feszegette, Ted Cruz például úgy fogalmazott, hogy Beckerman kikerüli az erre vonatkozó kérdéseket.

A meghallgatás érdekes mellékzöngéje volt, hogy a három cég többször is a botrányba keveredett Facebookot igyekezett ellenpéldaként beállítani, amire Richard Blumenthal szenátor éles szavakkal reagált:

"A tanúvallomásukból úgy tűnik, hogy az önök védekezése az, hogy mások, mint a Facebook. A Facebooktól eltérőnek lenni azonban nem valódi védekezés. Az a mérce a csatornával egyenlő. Nem védekezés, ha azt mondod, hogy más vagy."

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.