Hirdetés

Méregdrága Super Bowl reklámban mentek neki Elon Musk dédelgetett Teslájának



|

Saját pénzéből költött 600 ezer dollárt egy, a Super Bowl szünetében megjelenő reklámra Dan O'Dowd, hogy a Tesla önvezető technológiájának veszélyeire hívja fel a figyelmet.

Hirdetés

A reklám egészen pontosan az FSD, azaz a Full Self-Driving funkció ellen kampányol, és csak az utolsó epizódja annak a hadjáratnak, amelyet a szakember folytat a Tesla önvezető funkciójának betiltása érdekében: az elmúlt egy évben több millió dollárt költött ugyanis már erre. "Azt próbálom elérni, hogy a legrosszabb, teljesen alkalmatlan módon összerakott és tesztelt funkció tűnjön el a piacról" - mondta. Egyúttal kérte az amerikai kormányt, hogy tiltsa be az önvezető funkció használatát egészen addig, amíg minden vélt hibáját ki nem javítják.

A szóban forgó funkció egy szoftverfrissítés formájában tavaly óta minden amerikai Tesla tulajdonos számára elérhető, ára 15 ezer dollár. Azonban a Tesla hivatalos álláspontja és a hatályos törvények szerint is csak vezetést segítő rendszernek minősül, így folyamatosan szükség van arra, hogy a vezetőülésben jogosítvánnyal rendelkező személy üljön, aki folyamatosan figyeli az utat, és beavatkozik, ha szükséges.

A Tesla nem válaszolt a vádakra, azonban Elon Musk egy tweetben reagált, és azt mondta, hogy ez a reklám nem, hogy nem árt, hanem egyenesen használ a cégének, mivel sokakban tudatosítja, hogy a Teslák képesek vezetni saját magukat. Hisszük is, meg nem is.

O'Dowd mindenesetre korábban több olyan videót is közzétett, amelyen az látható, hogy a rajta szereplő Tesla rosszul old meg valamilyen megrendezett helyzetet, balesetet okozva ezzel. A videók hitelességét azonban rengetegen vitatják, szakértők szerint ráadásul az egyéni módon végrehajtott tesztek megtévesztő eredményt hozhatnak. Más szakértők viszont azt az álláspontot képviselik, hogy a nyilvános úthálózaton végrehajtott tesztek olyan veszélynek teszik ki a forgalom többi résztvevőjét és a gyalogosokat is, amelyhez nem járultak hozzá - és amelyről nem is biztos, hogy tudnak.

Hirdetés

Egy biztos: a téma rendkívül megosztó, Musk és O'Dowd fejlesztési elvei pedig alapjaiban különböznek. Musk a funkciók gyors bevezetésében és a későbbi hibajavításban hisz, míg O'Dowd szerint addig nem szabad piacra dobni semmilyen kritikus feladatot ellátó szoftvert, amíg meg nem győződünk arról, hogy az hiba nélkül működik.

A Tesla önvezető funkciója egyébként hatalmas csúszásban van, hiszen Elon Musk már 2015-ben azt vizionálta, hogy az három éven belül működni fog a vállalat autóiban - ehhez képest a szoftver még mindig csak béta állapotban van, és csak tavaly vált elérhetővé az amerikai Tesla-tulajdonosok számára.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.