https://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=29047393&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1

Mindent tud a vásárlási szokásaidról a Google és a Mastercard

|

A Google és a Mastercard titokban összekapcsolták az emberek online és offline vásárlásait és szokásait.

Hirdetés

Az online hirdető cégek számára elég nagy problémát jelent, hogy nem tudhatják tökéletesen biztosan, hogy egy-egy reklámra történő kattintás eredményez-e vásárlást a való életben, és ha igen, akkor mikor. A Google igyekezett megoldani ezt a "problémát", és aláírt titokban egy egyezséget a Mastercarddal. 

Hirdetés

A Bloomberg jelentése szerint tavaly már végig követte és hasznosította a közel kétmilliárd kártyatulajdonos offline vásárlási szokásait a Google, és párhuzamba állította mindez az online reklámokkal való interakciókkal. Nyilvánosan egyik fél se ismerte el az együttműködést, vagy beszélt arról, hogy miként használták az adatokat. 

Hirdetés

A Google "szolgáltatása" mindenkit érint, aki böngészés közben be van jelentkezve a Google-fiókjába. Mivel a cég online termékeit és szolgáltatásait rengetegen használják, ezért elég sok embert érint a dolog. 

Ha valaki be van tehát jelentkezve, és rákattint egy Google-hirdetésre, akkor még ha nem is veszi meg online és azonnal a terméket, a Google tud róla, ha később valahogy beszerzi. A következő 30 napban esedékes offline, élőben történő vásárlást is rögzítik ugyanis, ha Mastercard bankkártyát használnak ehhez. A reklámozó félnek ezután jelenti a Google a sikert, mint "offline árbevételt". 

Hirdetés

A jelentések szerint a Google dollármilliókat fizetett a Mastercardnak az adatokért, és a cégek még a reklámbevételek megosztását is megvitatták, végül eredménytelenül. A Google további cégeket is megkörnyékezett a platformmal kapcsolatban, de azt nem tudni, hogy mennyi partnere van, illetve kik azok. Az amerikai kártyás vásárlások nagyjából 70 százalékára ugyanakkor rálát a Google, mint kiderült. 

Frissítés

Időközben megérkezett a Mastercard hivatalos állásfoglalása, amelyet változatlan formában közlünk. 

"A Bloomberg cikke a vásárlókat nyomon követő programról hamis állításon alapul és több helyen is pontatlanságot tartalmaz.

Hirdetés

Hálózatunk működése nyomán nem ismerjük az egyes tételeket, árucikkeket, amelyeket a vásárló a kosarába tesz - legyen szó fizikai vagy digitális vásárlásról. Ez biztosítja, hogy megfeleljünk a vásárlók és a kereskedők személyes adatkezeléssel kapcsolatos elvárásainak világszerte. A tranzakció feldolgozásakor a kereskedő nevét és a vásárlás teljes összegét látjuk, de az egyes tételeket nem.

Médiamérési szolgáltatásunk a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók számára a reklámkampányaik hatékonyságát méri. A kereskedők tájékoztatást adnak hirdetési kampányukról, például a kezdő és befejező dátumról, a Mastercard pedig értékeli és megosztja velük a kártyás költési tendenciákat a megjelölt időszakban.

A médiamérési szolgáltatásunkkal a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók számára kizárólag trendeket mutatunk meg, ezeket aggregált és anonim adatok alapján állítjuk össze - például a kereskedő átlagos kosárértéke és értékesítési mennyiség alapján. Nem adunk ki egyedi tranzakcióról szóló vagy személyes adatot.  Soha nem adunk ki olyan adatot sem, amely lehetővé teszi egy vásárló nyomon követését vagy növelné a hirdetések hatékonyságát egyes felhasználókkal kapcsolatban.

Hirdetés

A Mastercardnál a magánélet és az adatok védelme alapja és része minden tevékenységnek. Adatvédelmi kötelességvállalásunk messze meghaladja a törvényi szabályozásokat vagy egyéb kormányzati követelményeket."

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.