Hirdetés

Mostantól oda megy a busz, ahova a PC World előfizetői szeretnék

A Gold csomaghoz járó ajándék teljes játékok egyike az alig kétéves Bus Simulator 18 steames változata.

Hirdetés

Talán nincs olyan fiúgyermek, aki ne menne át azon a korszakon, amikor hol kukás, hol mozdonyvezető, hol pedig buszsofőr szeretne lenni. Szerencsére a számítógépek fejlődése lehetővé tette, hogy előbb sorolt álmainkat ha csak virtuálisan is, de kiélhessük, hiszen mióta egyre több, szerteágazó témát feldolgozó cím érkezik, számos területbe kapunk ilyesfajta betekintést.

Igaz, ahogy érik az ember, és csillogó szemű hatévesből az otthon és a campus között több órát buszozó/vonatozó fiatallá cseperedik, rájön, hogy azért ezek a melók nem olyan romantikusak, mint amilyennek egykoron gondolta. Éppen ezért elég is az, hogy olykor a gamerszékben ülve tapasztaljuk meg egy buszvezető hétköznapjait a szemetelő és hangoskodó utasokkal, dugókkal, kátyúkkal, sebességmérő kamerákkal.

Kicsiből a legnagyobb

Az Astragon Entertainment gondozta Bus Simulator 18 egy olyan világba kalauzol el bennünket, amelyikben a városvezetés velünk kívánja megoldatni a helyi tömegközlekedést, így karriermódban a feladatunk az, hogy egészen apró fuvarosból buszmogullá váljunk, miközben teljesítjük a felénk támasztott követelményeket. Ezek egyébként nem túl bonyolultak, eleinte csak annyiból állnak, hogy hozzunk össze egy néhány megállós vonalat, és menjünk rajta végig, majd ha ezzel megvagyunk, egy újabbal is tegyük ugyanezt.

Amennyiben ügyesek vagyunk, egyrészt jól csengő pénzeket kapunk, másrészt új városrészek nyílnak meg, és ezzel egyre hosszabb és jobban fizető útvonalaink lesznek. Ahogy kerekedik a pénztárcánk, úgy vehetünk újabb járgányokat, fogadhatunk sofőrkollégákat és kolleginákat, mígnem már úgy hálózzák be járataink a digitális világot, hogy szem nem marad szárazon. Ehhez azonban tényleg arra van szükség, hogy a lehető legjobb tudásunk szerint terelgessük éppen aktuális járművünket, hiszen jellemzően ez határozza meg a tapasztalati pontok és a bevétel mennyiségét.

Fiktív város, pixelpajtások, digitális menetrend

A Bus Simulator 18 a busz szélvédőjén keresztül egy Seaside Valley nevű, nem létező város életébe enged betekinteni, amely két és félszer nagyobb, mint a játék 2016-os verziója. Az Unreal Engine 4 által megjelenített településen úgy nappal, mint éjszaka is hajthatunk, ilyenkor értelemszerűen a napszaknak megfelelően dúsul vagy ritkul a forgalom. A város összesen 12 kerületre tagolódik, amelyek mindegyike úgy néz ki, amilyen funkciót betölt. Ez azt jelenti, hogy amennyiben egy külső városrészből indulunk, jellemzően a családi házak, kétszer egysávos utcácskák dominálnak, ám ha beutazunk a központba, akkor ott a folyópart mellett magas bérházak, valamint égbe nyúló irodaépületek fogadnak.

Érdekesség, hogy bár alapvetően helyi járatokról beszélgetünk, azért akad egy rövid szakasz ami országúti jellegű, sőt még egy vasutat is keresztezünk, ami most került be először a játékba. Ami pedig az utasszállító rendszert illeti, még a buszmegállók is kapnak "tapasztalati" pontot, ez azt jelenti, hogy minél többször érintjük az adott megállót, a polgárok annál szívesebben szállnak fel ott, ergo sokkal jobban dől a lé.

Főleg akkor, ha ügyesek vagyunk, és nem csinálunk olyan botor dolgokat, mint a padkára hajtás, a sebességkorlátozás túllépése, netán karambol vagy legrosszabb esetben gázolás. Ez utóbbit természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy hektoliter számra dől a vér, csak kapunk némi pénzlevonást, és persze a reputációnknak sem tesz jót. Mert az utasoknak vannak ám elvárásaik, tehát szeretnek időben indulni és érkezni, tiszta, kényelmes buszban utazni egy higgadt sofőr háta mögött. Cserébe alapvetően nyugisak, beszélgetnek egymással otthon felejtett pénztárcáról, új videojátékról, tizenkettőt kölykedzett macskáról és hasonló, hétköznapi dolgokról.

Csakhogy bunkók még a digitális világban is vannak, így akad köztük olyan, aki otthagyja a szemetet a széken, vagy olyan hangosan hallgatja a zenét, hogy zavarja utastársait. Ilyenkor nekünk kell intézkednünk, hogy helyreálljon a rend és a tisztaság. Ám egy nyüzsgő nagyvárosban értelemszerűen nem egyedül vagyunk az utakon, ezért fontos odafigyelni a többi közlekedőre, okosan helyezkedni a sávoknál a lámpákat illetően, és olykor rádudálni a városi terepjáróval gyermekét iskolába szállító anyukára, aki "véletlenül" pont a buszmegállóban vészvillogózik.

Az élet csuklósan szép

A játékban a Mercedes-Benz, a MAN, az Iveco, valamint a Setra buszainak vezetőüléseibe pattanhatunk, de egyértelműen a csuklós változat dobogtatja meg legjobban az ember szívét, főleg, amikor zsúfolt utakon kell vele manőverezni. Amennyiben valaki úgy van vele, hogy bár egyedül is jól szórakozik, de szeretné megosztani ezt az élményt a legkedvesebb barátaival, akkor többen is tudnak céget gründolni, és közösen fuvarozni a városiakat.

Habár a Bus Simulator 18 nem annyira összetett, mint a valóban szimulátorként funkcionáló OMSI sorozat két darabja, azok számára, akik szeretnék szórakoztató módon otthonról kipróbálni ezt a mesterséget, remekül megfelel. Alacsony gépigénye miatt akár egy közepesen erős laptopon is elfut, akinek pedig akad otthon egy kormány is kéznél, mindenféleképpen használja, mert az élmény úgy teljes igazán. Fontos információ, hogy mint a legtöbb olyan szimulátorban, amely szélesebb tömegeknek készül, ebben is megjelent a közösségi alkotás lehetősége, tehát a netről számtalan jobbnál jobb felhasználói kiegészítés tölthető le, ha elunnánk a Citarót.

A Bus Simulator 18 a PC World előfizetés Gold csomagjának része számos további ajándékkal egyetemben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.