Hirdetés

Nem árt odafigyelned, ha Apple készülékről fizettél elő egy alkalmazásra

|

Az Apple lehetővé teszi az előfizetéseink automatikus áremelését, méghozzá egy meglehetősen furcsa indokkal.

Hirdetés

Az elmúlt években óriási teret hódított magának az előfizetéses modell, melyben heti, havi vagy éves díjakat perkálunk az alkalmazások megvásárlása helyett, többnyire olyan prémium szolgáltatásokért, amelyek hiányoznak a jellemzően ingyenesen letölthető alap appokból.

A burjánzó előfizetések miatt már eddig sem ártott fokozottan odafigyelni, ha el akartuk kerülni a túlköltekezést, a továbbiakban pedig az Apple egy újabb nyomós okot ad a felhasználóknak a paranoiára.

Hirdetés

A cupertinóiak ugyanis nemrég bejelentették, hogy lehetővé teszik az előfizetések automatikus, beleegyezés nélküli megdrágítását.  A döntés indoka, hogy a jelenlegi, kifejezett hozzájárulást igénylő megoldás miatt sokan elestek a használt szolgáltatásoktól, amikor egy áremelést követően elmulasztottak igent mondani az előfizetési díj megemelésébe.

Az új szabályok értelmében a mobilos és a maces App Store-ban előfizetett szolgáltatások díját évente egyszer beleegyezés nélkül is megemelhetik a szolgáltatók, amennyiben ezt a helyi törvények is megengedik, a drágulás mértéke pedig nem haladja meg az 5 dollárt és az 50%-ot, éves előfizetések esetében pedig az 50 dollárt és az 50%-ot. Enyhítő körülmény, hogy a felhasználókat e-mailben, push-értesítésekkel és üzenetekben is figyelmeztetni fogják a közelgő áremelésre.

Az indoklást olvasva viszont joggal kérdezhetjük, hogy ha bizonyos előfizetők eddig elmulasztottak hozzájárulást adni a szolgáltatások megdrágításához, akkor miért lennének éberebbek az automatikus áremelésre figyelmeztető értesítések kapcsán? Az Apple lépésének időzítését ráadásul különösen furcsává teszi, hogy a Microsoft, a Sony és a Nintendo épp az utóbbi hónapokban egyeztek bele, hogy átláthatóbbá teszik az automatikusan megújuló előfizetéseiket, miután a brit versenyhatóság nem találta kielégítőnek az ügyfelek tájékoztatását.

Ha tippelnünk kell, a szabályok átalakítása újabb pereket hoz majd a cupertinóiak nyakára, miközben már így is többfrontos háborút vívnak az App Store előírásai, köztük a 30%-os jutalék, valamint az alternatív fizetési megoldások és alkalmazásboltok korlátozása miatt.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.