Hirdetés

Netflixes reklámpénzek miatt nyírhatta ki a saját streaming szolgáltatását a Meta



|

Összejátszással vádolják a Metát és a Netflixet.

Hirdetés

Néhány napja ismét bekerült a hírekbe az a 2020 óta folyó csoportos per, amelyben magánszemélyek azzal vádolják a Facebook és az Instagram mögött álló Metát, hogy a cég az erőfölényével visszaélve monopóliumot alakított ki a közösségi médiás piacon, és hogy tisztességtelen módon kezeli a felhasználói adatokat.

Az eljárás során nemrég nyilvánosságra jutott néhány belsős dokumentum, amelyek alapján az akkor még Facebook néven futó cég kémkedéssel férhetett hozzá más közösségi oldalak titkosított analitikai adataihoz, most pedig egy másik gyanús epizódra is felhívta a figyelmet a pereskedés.

Hirdetés

Elsőként egy X-felhasználó szúrta ki, hogy a bíróságnak benyújtott anyagok alapján a felperesek azzal is megvádolták a Mark Zuckerberg vezette vállalatot, hogy az a Netflixszel összejátszva szándékosan lőtte lábon a saját streaming szolgáltatását, méghozzá a konkurenstől származó reklámbevételei megóvása és növelése érdekében.

Már valószínűleg nem sokan emlékeznek rá, de a Facebook 2017-ben egy házon belüli streaming platformot indított útnak a tengerentúlon Facebook Watch néven, amihez Zuckerbergék eredeti tartalmakat is rendeltek, és megpróbáltak sikeres műsorokat licencelni, köztük a Dawson és a haverok című sorozattal. A kezdeti lendület azonban hamar megtört, így a szolgáltatás sosem terjeszkedett igazán, tavaly pedig azt is elismerte a cég, hogy már 2020 óta nem fejleszt saját tartalmakat hozzá.

A felperesek szerint ez valójában a Meta és a Netflix szoros kapcsolatának köszönhető, a középpontban a piacvezető streaming platform korábbi vezérigazgatójával, Reed Hastingsszel, aki 2019-ig a Meta igazgatótanácsában is helyet foglalt. A beadvány Zuckerberg és Hastings között zajló e-mailváltással igyekszik bizonyítani, hogy a két vezető egyeztette a rivális streaming szolgáltatásokkal kapcsolatos kommunikációt, valamit rámutattak, hogy a Netflix jelentősen emelte a facebookos reklámköltéseit, miután a Meta 2018-ban 750 millió dollárral csökkentette a Facebook Watch költségvetését, már a startvonalon ellehetetlenítve az új streaming platform növekedését.

A Gizmodo érdeklődésére reagálva a Meta szóvivője csak annyival kommentálta az ügyet, hogy a Netflixszel fennálló kapcsolat és megállapodások "mindennaposnak" számítanak a cég működésében, azt viszont nem volt hajlandó részletezni, hogy ennek köze volt-e a Facebook Watch villámgyors elsorvasztásához.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.