Hirdetés

A Nokia visszaadja okoskütyüs üzletágát annak, akitől vette



|

Az újra feltámadó Nokia 2016-ban megvette a Withings nevű startup egészségügyi és fitneszkütyü-üzletágát. Most pedig eladja az egészet a Withings egyik korábbi alapítójának. Taps.

Hirdetés

A pénzügyi sikeresség szerint, csökkenő sorrendben vannak olyan felvásárlások, amik nagy sikert termelnek a vevőnek. Aztán vannak olyanok, amik úgy-ahogy megtermelik a rájuk költött pénzt. Akadnak olyanok, amik végül nem hoznak be annyit, amennyit a vevő kifizetett értük. És van a Withings esete a Nokiánál. :(

Hirdetés

A HMD Global égisze alatt támadt fel két éve a Nokia márka, amely végre kiszabadult az egykori finn vállalat Microsoftnál töltött "rabságából". Persze a korábbi években is létezett Nokia, ám miután a mobilos üzletág a Microsofthoz került, leginkább a vállalati távközlési megoldásokkal foglalkoztak. A nagy visszatérés ideje 2016-ban jött el, és a mobilok mellett még egy területen igyekeztek újítani: az akkoriban valóban menőnek számító egészségügyi és fitneszkütyüs piac egyik komoly szereplője, a Withings teljes kapcsolódó üzletágát is megvették okosmérlegestül, fitneszkarkötőstül.

Jogosan várták, hogy a 2016-ban még valóban virágzónak tűnő szegmens náluk szintén jóféle bevételeket termel majd, így a "Digital Health" (Digitális Egészség) üzletág kezelésében meg is jelentek a Nokia márkára átmatricázott termékek. Időközben azonban kiderült, hogy ez az egész okosórás, egészségmegőrzős divat mégsem indult be annyira, mint ahogy azt a gyártók gondolták. Az Apple Watch és a Samsung okosórák persze taroltak némelyest, de nem lett ezekből a kütyükből olyan sikítós-boltszétszedős őrület, mint mondjuk annak idején az első iPhone-ból.

A bajok már tavaly ősszel felbukkantak a Nokiánál, amikor bejelentették, hogy 141 millió eurót veszteségként kénytelenek leírni az üzletággal kapcsolatban, idén februárban pedig "stratégiai átalakításokat" jelentettek be. Egy kiszivárgott belső feljegyzés szerint a vezetőség már akkor is úgy látta, hogy nincs jövője a Withingstől átvett divíziónak. Nem is lett: az első negyedéves Nokia üzleti jelentésben a Digital Health üzletág mindössze 16 millió eurós bevételt termelt, ami ahhoz képest szerény igazán, hogy az összes többi üzletáguk 4,9 milliárdot hozott.

Épp ezért nem meglepetés, hogy a cég most eladja a teljes Withings-pakkot: az már viszont faramucibb, hogy kinek. A vevő ugyanis nem más, mint a Withings egykori társalapítója és tulajdonosa, Éric Carreel. Ugyan arról nem szólt a szűkszavű bejelentés, hogy mennyiért vándorol vissza korábbi gazdájához a fitneszkütyüs üzletág, de a 2016-os, 160 millió euró környéki bevásárlás azóta már ennél az összegnél többet termelt a Nokiának mínuszban. A finnek a közlemény szerint ezzel ki is vonulnak a közvetlen konzumer piacról, és továbbra is a vállalati telco-piacra koncentrálnak, valamint a HMD Global által üzemeltetett telefonos piacról szedik be a pénzt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.