Hirdetés

Növekszik az iPhone piaci részesedése, de nem felhőtlen az Apple öröme



|

A cupertinói cég ugyanis elvesztette az elsőségét az okostelefonok kategóriájában.

Hirdetés

A piaci elemzések szerint az iPhone okostelefonok piaci részesedése megnőtt az idei év első negyedévében, a 2022-es, azonos időszakhoz viszonyítva. Ennek ellenére az Apple elvesztette piacvezető pozícióját a szegmensben - írja a Canalys piackutató cég.

Az összehasonlítás azonban kissé keveri a negyedéves és az éves összehasonlításokat, így félreértésekre adhat okot. Lássuk a részleteket!

A Canalys adatai szerint az Apple piaci részesedése 18 százalékról 21 százalékra nőtt, miközben a Samsungé 24 százalékról 22 százalékra csökkent - az éves összehasonlítás szerint. Eszerint mindkét gyártó megőrizte a pozícióit, sőt, az Apple még közelebb is került a koreai riválishoz.

Hirdetés

A negyedéves bontásban azonban már kissé másképp fest a helyzet: az iPhone részesedése ugyanis 25 százalékról 21 százalékra zsugorodott, miközben a Samsung tortaszelete 20-ról 22 százalékra nőtt.

Ezzel, azaz a 22 százalékkal a Samsung az egyetlen olyan telefongyártó, amely egymást követő negyedévekben képes volt növelni a részesedését, míg az Apple második helyre esett vissza, noha az iPhone 14 Pro készülékek szépen fogytak 2023 első három hónapjában.

Ez azonban nem szokatlan, mivel az Apple általában az év végi, ünnepek előtti rohamra időzíti az új készülékek megjelenését, amelyet követően általában visszaesés tapasztalható a következő negyedévben. Ez a hatás most kevésbé érvényesült, mivel az Apple annyi megrendelést kapott tavaly, hogy még az idei első három hónapban is a tavalyi keresletet igyekeztek kielégíteni.

Mindezek ellenére a Canalys szakértői úgy látják, hogy az okostelefonok iránti kereslet folyamatosan csökken. A globális igény ugyanis 12 százalékkal csökkent idén, ez pedig az ötödik, egymást követő negyedév, amikor ez a trend folytatódik.

Az okostelefonok piacának csökkenése az elvárások szerint alakult 2023 első negyedévében. A makrogazdasági feltételek továbbra is hátráltatják az értékesítők működését. Az árcsökkentések és a promóciós kampányok ellenére a fogyasztói kereslet továbbra is csekély, ami a magas infláció miatt különösen az olcsóbb készülékek szegmensében tapasztalható

- összegezte a piackutatás eredményeit Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője.

A trendnek köszönhetően a kereskedők visszafogták a megrendeléseiket, mivel korábban pórul jártak, amikor túl sok készüléket rendeltek be, amelyet a visszaeső kereslet miatt nem tudtak értékesíteni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.