Hirdetés

Okostelefont dobhat piacra a Magyarországon is üzemet építő kínai autógyár

|

Az elektromos autókat készítő NIO-nak az Apple-től jött az ihlet, hogy ne maradjon a kaptafánál.

Hirdetés

A múlt hónapban sok-sok magyar számára válhatott egy csapásra ismertté a NIO autómárka neve, ekkor derült ugyanis ki, hogy a kínai gyártó Biatorbágyon húzza fel az új összeszerelő üzemét, ahol az európai piacra szánt akkucserélő állomásokat fogja előállítani, a tervek szerint évi 240-es darabszámban.

A NIO célja ugyanis, hogy moduláris, gyorsan cserélhető akkumulátorokkal szerelje fel a járműveit, néhány percre redukálva ezzel a feltöltéshez szükséges időt, hiszen lemerülés esetén így csak egy új telepet kell dobni az autóba. A 2014-ben alapított márka azonban nem csak a rendhagyó járműipari megoldások, hanem az okostelefonok piaca iránt is érdeklődik.

Hirdetés

A vállalat fejese, William Li ugyanis még márciusban erősítette meg, hogy vizsgálják egy mobil piacra dobásának ötletét, mégpedig az Apple Carral kapcsolatos pletykák miatt: ha az iPhone gyártója előrukkolhat egy elektromos autóval, akkor egy elektromos autógyárnak miért ne lehetne saját telefonja?

Azóta nagy volt a hallgatás a projekt körül, egy kínai influenszer viszont most azt állítja, hogy William Li megerősítette a készülék érkezését. Az erről beszámoló Weibo-poszt alapján egy hagyományos kialakítású, vagyis nem hajlított és nem összecsukható okostelefont kapunk, amit a Snapdragon következő generációs, 8 Gen 2-es chipje hajt majd.

A NIO-mobil állítólag 2023-ban kerül boltokba, utána pedig évente új változat jelenik meg belőle. Fontos ugyanakkor leszögezni, hogy csak egy pletykáról van szó, ráadásul a forrása sem a hitelesebbek közül való, így egyelőre még ne kezdjünk spórolni a telefonra.

Ha már a pletykáknál tartunk, a legfrissebb híresztelések szerint az autógyár egy új, megfizethetőbb almárka elindításán is dolgozik, amely a 15-30 ezer dolláros (6-12 millió forintos) szegmensben kínálhat elektromos négykerekűeket.

A NIO-nak egyébként eddig 5 modellje került forgalomba, további 4 pedig debütálásra vár. A márka járműveit jelenleg 5 országban (Kína, Németország, Egyesült Királyság, Egyesült Államok, Norvégia) lehet beszerezni. A vállalat rövid távú terve, hogy 2025-re világszerte 4000 akkumulátorcserélő állomást telepítsen.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.