Hirdetés

Óriásit hibázott a Canon, elveszett az ügyfelek összes felhőben tárolt fotója

|

Több napra leállt a Canon felhőtárhelye, az újraindulás után pedig kiderült: minden törlődött róla, és nem is lehet helyreállítani.

Hirdetés

A Canon jó ideje az egyik meghatározó szereplője a professzionális digitális képalkotási piacnak. Amellett viszont, hogy minőségi digitális fényképezőgépeket és egyéb eszközöket gyárt, természetesen igyekszik haladni a korral szolgáltatások terén is, így egy ideje az ügyfeleknek felkínálja az image.canon névre hallgató felhőtárhelyet.

Hirdetés

Erre sokaknak pont azért van szüksége, mert a profi gépekkel nagyfelbontású, veszteségmentes képeket készítenek, gyakran raw formátumban, ami valóban helyigényes dolog. Vannak bizonyára ezért olyanok is, akik a képeik nagy részét nem is tárolták saját gépeiken, hanem teljesen a Canon-féle felhőtárhelyre bízták. Nos, a legújabb hírek alapján ők most épp szaggatják a ruháikat, és hamut szórnak saját fejükre, miközben a Canon nevét változatos ősi átkokba foglalják.

Történt ugyanis, hogy a Canon mérnökei szoftverfrissítést végeztek az image.canon tárhelyszolgáltatásban, ami viszont egy ezzel összefüggő hiba miatt leállt. Ezután több napig elérhetetlen volt a teljes tárhely, majd amikor újraindult, gyorsan kiderült, hogy az ügyfelek ott tárolt fájljai gyakorlatilag teljesen és visszahozhatatlanul eltűntek.

A kifejezetten hosszú távú tárolásra szánt tárhelyekről az összes felhasználó minden videója és eredeti felbontású képei törlődtek, egyedül az úgynevezett thumbnailek maradtak meg, a kis méretű előnézeti képecskéket ugyanis egy másik logikai kötetben tárolta a rendszer.

Ez azonban sovány vigasz, hiszen a sok megapixeles képek és a teljes videók helyett mindössze egy pár százszor pár száz képpontos, elmosódott képecske az, amit el lehet érni, ezek arra szolgáltak, hogy a webes kliensben keresni lehessen az eredeti fotókra és videókra anélkül, hogy azokat teljesen be kellene tölteni.

A hiba a teljes ügyfélbázist érinti, minden június 16. előtt feltöltött fotóra és videóra keresztet lehet vetni, mindössze az elmúlt két hónap termését tudták egy biztonsági mentésből visszahozni. A Canon hivatalos álláspontja szerint az esetnek nincs köze ahhoz a zsarolóvírusos támadássorozathoz, amelyet a napokban szenvedett el a vállalat: ennek során ismeretlenek több terabájtnyi adatot sikerrel elloptak, és különféle szolgáltatások működését állították le ideiglenesen.

A Canon azt állítja, eközben felhasználói adatok nem kerültek illetéktelenekhez, és a mostani hatalmas hibát pont egy olyan szoftverfrissítés okozta, amelyet a hasonló támadások elleni védekezés céljából indítottak el. Arról nincs információ, hogy a cég bármilyen formában kártalanítja-e azokat, akiknek így fontos munkája, szellemi tulajdona, érzelmi vagy konkrét értékei vesztek oda. Egyelőre hivatalos közleményben elnézést kér a vállalat a történtek miatt, de valószínű, hogy többen ennél komolyabb lépéseket várnak.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.