Hirdetés

Pénzzel tömné a tartalomgyártókat a Facebook, hogy legyőzze a TikTokot

|

Közeledik az az időszak, amikor a közösségi médiás sztárok és influenszerek kegyeiért pénzzel versenyeznek a különböző platformok.

Hirdetés

Egyre nagyobb mértékben épül be a mindennapi életünkbe a közösségi média, és ha a platformokon múlik, akkor nem a mértékletes használat és a mentálhigiéné lesz a figyelem középpontjában, hanem az újabb és újabb tartalmak, tartalomgyártók, amelyek a képernyőhöz kötnek, végső soron pedig reklámbevételt hoznak az üzemeltetőknek. Ehhez manapság pedig már nem elég egy új közösségi médiás felület egyedi funkciókkal - pénzre van szükség. Méghozzá olyan célból, hogy a trendinek tartott közösségi sztároknak és influenszereknek adják, közvetlenül. 

A TikTok nemrég különített el csak erre a célra Amerikában egy 200 millió dolláros alapot, de hamarosan globálisan is elkezdi szórni a pénzt a menő tartalomgyártóknak. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Facebook is hasonló műveletet indított be azért, hogy elhódítsa a TikTok leghíresebb sztárjait. Mark Zuckerberg csapata állítólag már nagyon nagy összegű ajánlatokat is tett a leghíresebbeknek, hogy váltsanak platformot. 

Hirdetés

Aki elfogadja a Facebook ajánlatát, az a TikTok helyett az Instagram új Reels felületére tehet közzé tartalmakat. Ez heteken belül elindul Amerikában, majd további országokban is. Amennyiben néhány nagy sztár csak ide posztolna, akkor pedig garantált a felhasználók figyelme. Zuckerbergék állítólag azt akarják, hogy vagy ide, vagy elsőként ide tegyenek ki tartalmakat a népszerű felhasználók, a tartalomgyártási költségekbe pedig be is szállnának a támogatáson kívül.

A Facebook elvileg jóval nagyobb forrásokkal rendelkezik a TikTok fejlesztőjénél, így utóbbi 200 millió dolláros alapja a szakértők szerint akár nevetség tárgya is lehet, ha a Facebook egyszer elkezdi szórni a pénzt az influenszerek felé azért, hogy az Instagramon ténykedjenek. Ráadásul a Facebook politikailag is jobb helyzetben van, hiszen a TikTokot India után Amerikában is betiltanák, és a legnagyobb tiktokosok többsége is amerikai. 

A közösségi média immáron nem arról szól, hogy az erős platformokon népszerűvé váló influenszerek keményen dolgoznak, hogy megéljenek a figyelemből - manapság kevés, de igen híres sztár ölébe öntik a pénzt, ha az illető bizonyítottan képes nagy közönséget építeni. 

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.