Hirdetés

Rágalmazási kampányt indíthatott a Meta a TikTok ellen



|

Részben olyan videókkal járatták le a kínai konkurenst, amelyek a Facebookon bukkantak fel először.

Hirdetés

A Meta sosem rejtegette, hogy komolyan tart a kínai TikTok térhódításától, a több mint egymilliárd felhasználóval bíró, dinamikusan fejlődő zenés-videós platform ugyanis pont a legértékesebb közönséget, a fiatalokat szipkázza el a vállalat szárnyai alá tartozó Facebook és Instagram elöl.

Az utóbbit ezért teljes gőzzel ráállították a videókra, és egy ideje már elérhető rajta a TikTok rövid bejátszásait koppintó Reels funkció is. A The Washington Post friss jelentése szerint azonban a Zuckerberg-birodalom a piszkosabb módszerektől sem riad vissza, hogy megőrizze a dominanciáját.

Hirdetés

A lap arról számolt be, hogy a Meta felbérelte a Targeted Victory nevű PR-céget, hogy lejáratókampányt kezdjen a TikTok ellen az amerikai médiában. A The Washington Post birtokába jutott e-mailek alapján elsősorban regionális hírforrások körében terjesztettek rémhíreket a közösségi oldalon futó életveszélyes kihívásokról, részben olyan trendekkel riogatva, amik épp a Facebookon indultak el.

A PR cég emellett újságok véleményrovataiba is "becsempészett" néhány anyagot, melyek szerzői a tiktokozó fiatalok lelki egészségéért aggódtak. Ez utóbbi annak fényében különösen kínos, hogy a Meta még mindig nem kászálódott ki abból a tavalyi botrányból, amibe az Instagram tinédzserekre gyakorolt káros mentális hatása miatt keveredett.

Beszédes, hogy a lap megkeresésére a Meta szóvivője nem erősítette meg, de nem is tagadta az értesülést:

"Úgy véljük, hogy minden platformot, így a TikTokot is a sikerével arányos szintű ellenőrzésnek kell alávetni.

- közölte e-mailben a vállalat szóvivője. Zuckerbergék szerint tehát a TikTok is megérdemelné azt a kiemelt figyelmet, amelyben az utóbbi évek során a Meta részesült. A kampány pedig el is érhette a célját, mivel néhány hete több amerikai állam is közös vizsgálatot indított annak felderítésére, hogy milyen hatással van a TikTok a gyerekek mentális egészségére.  

No persze nem mintha a ByteDance tulajdonában álló platformnak eddig nem jutott volna ki a kritikákból, ám azok a tengerentúlon eddig nagyrészt az adatbiztonságra koncentráltak. Donald Trump elnöksége idején nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva még a TikTok amerikai üzletágának kényszerített eladása is közelinek tűnt, de ez végül jogi okokból meghiúsult.

Ami pedig az Európai Uniót illeti, az Európai Bizottság tavaly invitálta "formális párbeszédre" a TikTokot, amiért a közösségi oldal nem védi elég hatékonyan a kiskorúakat a bújtatott reklámoktól és a káros tartalmaktól.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.