Hirdetés

Rengetegen fordultak a konkurenciához a Messenger és a WhatsApp leállásakor

|

Örömünnepet ülhettek a rivális csevegőplatformok.

Hirdetés

Valószínűleg sokáig fogjuk még emlegetni a Facebook hétfői leállását, melynek következtében hat órára elérhetetlenné vált az Instagram, a Facebook Messenger és a WhatsApp is. A történtek számos érdekességre rámutattak a hatalmas birodalom sérülékenységétől a WhatsApp beágyazottságán át egészen addig, hogy sokak számára már a Facebook jelenti magát az internetet is.

Az események utólagos elemzéséből pedig az is körvonalazódik, hogy az emberek egy komoly része nem csak az eleve használt alternatívák (pl. email, hagyományos telefon) segítségével igyekezett pótolni Zuckerbergék kieső szolgáltatásait, hanem habozás nélkül regisztrált a konkurenciához is.

Hirdetés

Legalábbis erre következtethetünk abból, ami a két üzenetküldővel, a Signallal és a Telegrammal történt. A WhatsApphoz hasonlóan titkosított csevegést biztosító szolgáltatások felhasználóinak száma rendkívüli mértékben megugrott a Facebook-krízis órái alatt, külön-külön is több millió emberrel növelték a táborukat.

A Telegram alapítója, Pavel Durov  keddi bejegyzése azzal dicsekedett, hogy több mint 70 millió új felhasználót üdvözölhettek a platformon, méghozzá nagyobb problémák nélkül.

"Büszke vagyok arra, ahogy a csapatunk a példátlan növekedést kezelte, hiszen a Telegram továbbra is hibátlanul működött a felhasználóink túlnyomó többsége számára."

- írta a vezető. A regisztrációs dömping mértékét jól érzékelteti, hogy az orosz VKontakte egykori alapítóinak üzenetküldője januárban érte el az 500 millió aktív felhasználót, amihez csaknem 8 évre volt szüksége.   

A Facebook-apokalipszis másik nagy nyertese a non-profit fejlesztésű Signal, amely konkrét számokat ugyan nem közölt, de hivatalos Twitter-fiókján "emberek millióinak" csatlakozásáról írt. Itt viszont nem sikerült tökéletesen a menekültek fogadása, a poszt szerint ugyanis sokaknál nem látszott a kontaktlista.

Végezetül pedig megemlíthetjük a Vibert is, aminél ugyan semmit nem tudni a növekedés mértékéről, de bizonyára itt is akadtak átjelentkezők, mivel a szolgáltatás Twitter-csatornája szintén üdvözölte az új jövevényeket.

Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy a felsorolt platformok mennyire képesek tartós aktív felhasználót varázsolni a pánikregisztrálókból. Az emberek bevett szokásait ugyanis nem könnyű megváltoztatni, az viszont segítheti a konkurenciát, hogy a többórás leállás súlyos sebet ejtett a Facebook-birodalom egyébként sem túl fényes renoméján.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.