Hirdetés

Kemény időszak elé néz a Samsung

|

Legújabb pénzügyi jelentése szerint a dél-koreai tech-óriás idei első három hónapja még jól sikerült, viszont a mostani negyedévre már lassul a diadalmenet.

Hirdetés

45,4 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeg volt a Samsung teljes forgalma 2020 első negyedévében. Húzós összeg, és az is jól hangzik (mármint főleg számukra), hogy ebből 5,3 milliárd dollár volt a működési költségek levonása utáni tiszta nyereség. Felemás mosollyal nyugtázhatják a dél-koreai cég vezetői és könyvelői azt, hogy a tavalyi első negyedévhez képest ugyan a teljes forgalom 7,6 százalékkal visszaesett, viszont a profit 5,6 százalékkal nőtt - tehát annak ellenére, hogy valamivel kevesebb összértékben adtak el világszerte Samsung termékeket, még többet kerestek rajtuk. Tény azonban, hogy ez a profit-növekedés még a működési költségek levonása előtti összegre értendő, ezt beleszámolva szintén minimális csökkenést lehet megfigyelni.

A gyártó jelentéséből az látszik, hogy mind a szerverek, mind pedig a mobil üzletág jól teljesített, és az egyelőre statisztikai hibahatáron mozgó visszaesést a koronavírus miatti költségnövekedés okozta, összességében tehát egyelőre a januártól márciusig tartó időszak a tőle elvárható eredményeket hozta.

A hivatalos közlemény alapján úgy tűnik, kacsának bizonyultak azok az állítások, hogy a várthoz képest kifejezetten rossz kiskereskedelmi startot fogtak a Galaxy S20 modellek, és az se látszik a számokból, hogy a hajtogatható kijelzős mobilok, tehát a tavaly kétszer is elindított Galaxy Fold, az idei Galaxy Z Flip, valamint az érkező Galaxy Fold 2 fejlesztése túlzottan megnyomta volna a költség-oldalt.

Hirdetés

Nem lesz azonban ennyire fényes a második negyedév. A jelentésben szereplő előzetes egyértelműen jelzi, hogy a koronavírus, a boltok bezárása, a kijárási korlátozások és a kapcsolódó gazdasági összeomlás miatt keményen visszaesik a konzumer forgalom, ami főleg a mobilos üzletágat sújtja. Fontosabb újdonságok pedig csak az év második felében érkeznek (ekkor jön a Note 20 széria és a Fold 2), így addig nincs friss csábítás a prémium szegmensben. A cég ezért igyekszik a szűkösebb időszakban marketing-költségeinek és a saját működésére költött összegek visszafogásával minél jobban csökkenteni a kiesést.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.