Hirdetés

124 millió embernek nem gond, ha fizetni kell a Spotify-ért

|

Bár azt gondolhatnánk, az ingyenes verzió néhány korlátozása még nem annyira zavaró, egész sokan választják a havidíjas opciót. A zene mellett ráadásul jön fel a podcast, mint a talajvíz.

Hirdetés

A Spotify a negyedik negyedévre vonatkozó üzleti jelentésében elárulta, hogy újabb 10 millió előfizetőt gyűjtött, így a fizetős ügyfeleinek a száma már eléri a 124 milliót, a teljes felhasználói tábora pedig a 271 milliót. Szóval lassan az összes júzer fele dönt úgy, hogy megéri havidíjat fizetni a reklámmentességért, vagy a saját lejátszási listák készítéséért. A sikert egyébként nem csak az hozta el, hogy egyre többen akarnak kényelmesen zenét hallgatni, hanem részben a podcastek népszerűségének is köszönhető, ezek köré ugyanis nagy és elkötelezett új rajongói tábor kezdett kiépülni. Persze a beszélgetős adások népszerűsége nem csak úgy magától kezdett felpörögni , a Spotify kifejezetten sokat fektetett ebbe a piacba. 

Hirdetés

A cég szerint a podcasteket népszerűsítő befektetések most kifizetődnek, egyre több ilyen tartalmat streamelnek az emberek, és egyre többen fizetnek elő még Európában is, pedig itt nem vártak már nagy erősödést, mivel a piac már "felnőtt" a zenei streaminghez - erre tessék, a munkába menet, vagy otthon elalvás előtt beszélgetős műsorokat hallgatók felpörgették az üzletet. A Spotify bruttó nyeresége 474 millió euróra emelkedett, 77 millió eurós működési veszteség mellett. 2020-ban ennek ellenére újabb podcast-stúdiókba akar fektetni a cég. 

A vállalat szerint szintén sokat segített a teljesítmény fokozásán az ünnepek során bevezetett promóciós stratégia, amely számos országban például ingyen Google Home Minit hozott. 2020-ban már 300 millió felhasználóra számítanak. Jó kérdés persze, hogy mit lép a konkurencia, hiszen podcastek vannak bőven a versenytársak kínálatában is. A következő divathullám is elindult már, ez a nagyfelbontású zenék streamelése, amely főleg az audiofil (viszont nem korlátos nettel rendelkező) felhasználókat célozza meg.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.