Hirdetés

Stratégiát vált a Google, finomodik az adatgyűjtés

|

A keresőóriás hallgat az idők szavára, és a jövőben civilizáltabb módon üzletel majd a hirdetések célzását segítő adatokkal.

Hirdetés

Az olyan ügyek, mint Edward Snowden fellépése és a Cambridge Analytica-botrány az utóbbi években hatékonyan hívták fel a közvélemény figyelmét az online adatvédelem kérdésére, így a Google-t is egyre több kritika éri a felhasználói tevékenységek követése miatt.

A keresőcég fő bevételi forrását ugyanis a célzott hirdetések adják, melyekben azért tud olyan hatékony lenni, mert szolgáltatásai garmadáján és a böngészési előzményeken keresztül mindent feljegyez az egyes felhasználók online aktivitásáról. A Google hirdetési blogján megjelent szerdai bejegyzés viszont arról árulkodik, hogy hamarosan finomabbá válik az adatok gyűjtésének és kezelésének módszere.

Hirdetés

A posztban David Temkin termékmenedzsmentért és hirdetési adatvédelemért felelős igazgató arról ír, hogy az emberek és a cégek többsége már nem bízik a sütikre épülő megoldásokban, ezért eljött a változás ideje. A harmadik féltől származó sütik támogatásának megszűnését már korábban bejelentették, most pedig arra tettek ígéretet, hogy nem fognak helyettük ugyanolyan elven működő alternatívát fejleszteni.

"[A Google] nem fog alternatív azonosítókat létrehozni, melyek követik az embereket a neten keresztül. [...] Ehelyett webes termékeinket az adatvédelmet megőrző API-k fogják működtetni, amik megakadályozzák az egyénekre vonatkozó nyomkövetést, miközben továbbra is segítik a kiadókat és a hirdetőket"

- áll a bejegyzésben.

A posztban a Google egyértelművé teszi, hogy nem az adatgyűjtéssel hagynak fel, hanem az egyénekre vonatkozó információk eladásával. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jövőben nem X.Y. felhasználó profilját árusítják ki a hirdetőknek, hanem különböző tulajdonságok (pl. érdeklődési kör, életkor) alapján nagyobb halmazokat (ún. kohorszokat) generálnak, és ezeket kínálják fel a célzáshoz. Hasonló módszert alkalmaz például az Apple is a keresési hirdetéseinél, 5000 fős csoportokkal.

A kohorszok összeállítása már a Chrome következő hónapban érkező új verziójával megkezdődhet, a csoportalapú adatokat pedig a második negyedévben kezdik élesben is kipróbálni a hirdetőkkel.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.