Hirdetés

Tőzsdegurunak és pénzügyi tanácsadónak hiszik magukat a TikTok-influencerek

|

Újabb trend látszik kibontakozni a közösségimédia-platformon, amire sokak megtakarítása rámehet.

Hirdetés

Még az időjárásnál is gyorsabban változik, hogy épp mi az aktuális sláger a tinik kedvenc közösségi platformján (de ne legyünk igazságtalanok, rengeteg felnőtt is tiktokozik). A jellemzően különféle kihívások formájában testet öltő trendek túlnyomó többsége ártalmatlan, nincs semmilyen más célja a szórakozáson és szórakoztatáson túl.

Akadnak azonban olyan megmozdulások is, amelyek a rossz döntést hozó felhasználók életét veszélybe sodorhatják, de az sem példa nélküli, hogy valaki szándékán kívül többet mutat meg magából, mint szeretne. Ebbe a potenciálisan káros halmazba tartozik, hogy egyre több influencer zúdít követőire befektetési tanácsokat anélkül, hogy tényleg szakértői lennének a témának.

Hirdetés

Szükségtelen hosszasan keresgélni a legújabb trend kiváltó okát, hiszen mi is megírtuk, mi történt, amikor játékosok tengelyt akasztottak a GameStop részvényeit shortoló spekulánsokkal. A legnagyobb videojátékos kiskereskedelmi lánc papírjainak példa nélküli drágulása még a pénzügyekkel jellemzően keveset foglalkozó korosztály figyelmét is felkeltette, a tinik pedig értelemszerűen ott próbáltak információhoz jutni, ahol eddig is, a közösségi médiában.

Dr. Brad Klontz pénzügyi pszichológus szerint ezt felismerték a jelentős követőtáborral bíró tartalomgyártók is, emiatt "Hogyan gazdagodjunk meg gyorsan?"-jellegű kurzusokat indítottak tapasztalatlan kezdők számára. Aki ilyen módon edukálódna, az jobban teszi, ha utánanéz az adott influencernek, hogy az illető rendelkezik-e megfelelő képzettséggel. Persze még így sem garantált, hogy a tőle kapott tanács ténylegesen megbízható és nem szándékos megtévesztésről van szó.

A kriptovaluta váltásával foglalkozó Paxful vállalat ezernél is több tőzsdézési tippeket osztogató TikTok-videót elemzett. Ezek 14 százalékában a készítők elmulasztották felhívni a nézők figyelmét a részvénypiac kockázataira. Zömük egy-egy meghatározott cég részvényeinek vásárlására buzdított az árfolyam befolyásolásának nyilvánvaló szándékával, de az is gyakori, hogy a tartalomgyártók elhitetik követőikkel, hogy csakis nyerhetnek az ügyleten.

A vizsgált videókhoz tartozó felhasználói fiókok 52 százalékáról kiderült, hogy legalább egy félrevezető poszt tartozik hozzájuk. Még riasztóbb, hogy a kreátorok mindössze 10 százaléka tüntette fel végzettségét.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.