Hirdetés

Új információk szivárogtak ki az Apple Carról



|

260 kilométer per órás végsebesség, közel 500 kilométeres hatótáv, 80%-os töltöttség 18 perc alatt?

Hirdetés

Az Apple-elemző Ming-Chi Kuo számos információt szolgáltatott az Apple Car specifikációiról. Az már biztos, hogy az almás autó legfontosabb gyártópartnere a Hyundai lesz, és a kifejezetten elektromos hajtásra tervezett E-GMP padlólemezét fogják használni, amit a Hyundai csak pár hónapja jelentett be.

Az új padló fontos előnye a menetteljesítmény, a jobb vezetési élmény, a nagyobb hatótáv, és a tágasabb utas- és csomagtér garantálása is, továbbá a 260 kilométer per órás végsebesség, közel 500 kilométeres hatótáv, 80%-os töltöttség 18 perc alatt, 5 percnyi gyorstöltéssel akár 100 kilométer megtétele. Az ilyen padlólemezre épített járművek végsebességei és gyorsulási adatai lenyűgözőek, 100-ra például 3,5 másodperc alatt érnek el.

Persze ebből még bármi lehet, hiszen a felépítmény, a kész autó össztömege és az aerodinamikai megoldások mind módosíthatják az értékeket, és minden bizonnyal csakis lefelé...

Hirdetés

A kifejezetten akkumulátoros-elektromos autóhoz (BEV) tervezett E-GMP számos előnyt kínál a hagyományos, és eredetileg alapvetően belsőégésű hajtásláncokra tervezett padlólemezekkel szemben. Ilyenek például a már említett menetteljesítmény, vezetési élmény, nagyobb hatótáv, és tágasabb belső mellett a megerősített biztonsági megoldások is - de nem alkalmas hibrid járművekhez.

Az E-GMP szabványosításával és moduláris felépítésével lehetővé teszi a járművek gyors és rugalmas fejlesztését, könnyen adaptálható több méretkategóriára és karosszéria-kialakításra, ezzel párhuzamosan pedig a vásárlói igényekhez is könnyebben hozzáigazítható.

Az E-GMP fejlesztésekor cél volt, hogy a ráépített modelleknek kiemelkedően jó kanyartulajdonsága és nagysebességű menetstabilitása legyen. Ez jelentős részben az optimális első-hátsó tömegelosztásnak, és az alacsony súlypontnak köszönhető. Utóbbi elérésében komoly szerepet játszik az alacsonyan szerelt akkumulátorcsomag, valamint az is, hogy a villanymotorok ott kaptak helyet, ahol a korábbi szerkezetekben a belsőégésűek voltak.

A nagyteljesítményű villanymotor az elektromos autók lelke. Az új padlólemez középméretű és nagy autók alá szánt változataiban oldalankénti ötlengőkaros a független hátsó felfüggesztés, és a világ első nagysorozatú integrált hajtáslánca (IDA: Integrated Drive Axle) dolgozik benne, - amelyben a kerékcsapágyak a hajtótengelyek részét képezik. E megoldások is komolyan hozzájárulnak a menetkényelemhez és a stabil vezethetőséghez.

A szerkezetben külön, ultranagy szilárdságú acélokból összeállított biztonsági keret védi az akkumulátort. Ezt a szerkezetet melegen préselt elemek veszik körül, így még szilárdabb a teljes struktúra. Egy esetleges ütközés energiáit a karosszéria és a padlólemez számítottan deformálódó "útjai" vezetik el az utastértől, és az akkucsomag középső része is különösen erősen rögzül a karosszériához. A műszerfal merevítése elé beépített elemek megerősítésével a fejlesztők elérték, hogy egy esetleges ütközés energiái csak minimális mértékben jussanak el a hajtáslánchoz és az akkuhoz, miközben az A-oszlopok energia-elosztó bekötései szintén hatásosan védik az utascellát.

Valamennyi E-GMP alapú modell szabványos 1-es típusú akkumulátormodullal, zsebes cellaszerkezettel készül, így a cellák számának változtatásával a telep paraméterei a gyártás során egyszerűen a változtathatók.

Noha nagyon izgalmasnak hangzik mindez, Kuo szerint jónéhány évre még szükség lesz a fejlesztések befejezéséhez: várhatóan az Apple legkorábban 2025-ben dobja piacra autóját. Mindez kitolódhat, attól függően, hogy a vállalat mennyire kíván saját fejlesztéseket alkalmazni a "dobozos" megoldások helyett. Egy elektromos autónak ugyanis legalább 50-szer több alkatrésze van, mint egy okostelefonnak. Amennyiben az Apple egyedül szeretne egy teljes autóipari ellátási láncot kiépíteni, az Apple Car 2025-ös debütálása csak egy álom lesz, ami hátrányosan befolyásolná a piaci versenyt.

Feltehetően kihasználja a meglévő erőforrásokat, az autonóm megoldásokat, és az akkumulátorokkal kapcsolatos innovatív fejlesztéseket, és főként a dizájnra, a felhasználói élményre és az Apple meglévő ökoszisztémájával való integrációra összpontosít majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.