Hirdetés

Új információk szivárogtak ki az Apple Carról

|

260 kilométer per órás végsebesség, közel 500 kilométeres hatótáv, 80%-os töltöttség 18 perc alatt?

Hirdetés

Az Apple-elemző Ming-Chi Kuo számos információt szolgáltatott az Apple Car specifikációiról. Az már biztos, hogy az almás autó legfontosabb gyártópartnere a Hyundai lesz, és a kifejezetten elektromos hajtásra tervezett E-GMP padlólemezét fogják használni, amit a Hyundai csak pár hónapja jelentett be.

Az új padló fontos előnye a menetteljesítmény, a jobb vezetési élmény, a nagyobb hatótáv, és a tágasabb utas- és csomagtér garantálása is, továbbá a 260 kilométer per órás végsebesség, közel 500 kilométeres hatótáv, 80%-os töltöttség 18 perc alatt, 5 percnyi gyorstöltéssel akár 100 kilométer megtétele. Az ilyen padlólemezre épített járművek végsebességei és gyorsulási adatai lenyűgözőek, 100-ra például 3,5 másodperc alatt érnek el.

Persze ebből még bármi lehet, hiszen a felépítmény, a kész autó össztömege és az aerodinamikai megoldások mind módosíthatják az értékeket, és minden bizonnyal csakis lefelé...

Hirdetés

A kifejezetten akkumulátoros-elektromos autóhoz (BEV) tervezett E-GMP számos előnyt kínál a hagyományos, és eredetileg alapvetően belsőégésű hajtásláncokra tervezett padlólemezekkel szemben. Ilyenek például a már említett menetteljesítmény, vezetési élmény, nagyobb hatótáv, és tágasabb belső mellett a megerősített biztonsági megoldások is - de nem alkalmas hibrid járművekhez.

Az E-GMP szabványosításával és moduláris felépítésével lehetővé teszi a járművek gyors és rugalmas fejlesztését, könnyen adaptálható több méretkategóriára és karosszéria-kialakításra, ezzel párhuzamosan pedig a vásárlói igényekhez is könnyebben hozzáigazítható.

Az E-GMP fejlesztésekor cél volt, hogy a ráépített modelleknek kiemelkedően jó kanyartulajdonsága és nagysebességű menetstabilitása legyen. Ez jelentős részben az optimális első-hátsó tömegelosztásnak, és az alacsony súlypontnak köszönhető. Utóbbi elérésében komoly szerepet játszik az alacsonyan szerelt akkumulátorcsomag, valamint az is, hogy a villanymotorok ott kaptak helyet, ahol a korábbi szerkezetekben a belsőégésűek voltak.

A nagyteljesítményű villanymotor az elektromos autók lelke. Az új padlólemez középméretű és nagy autók alá szánt változataiban oldalankénti ötlengőkaros a független hátsó felfüggesztés, és a világ első nagysorozatú integrált hajtáslánca (IDA: Integrated Drive Axle) dolgozik benne, - amelyben a kerékcsapágyak a hajtótengelyek részét képezik. E megoldások is komolyan hozzájárulnak a menetkényelemhez és a stabil vezethetőséghez.

A szerkezetben külön, ultranagy szilárdságú acélokból összeállított biztonsági keret védi az akkumulátort. Ezt a szerkezetet melegen préselt elemek veszik körül, így még szilárdabb a teljes struktúra. Egy esetleges ütközés energiáit a karosszéria és a padlólemez számítottan deformálódó "útjai" vezetik el az utastértől, és az akkucsomag középső része is különösen erősen rögzül a karosszériához. A műszerfal merevítése elé beépített elemek megerősítésével a fejlesztők elérték, hogy egy esetleges ütközés energiái csak minimális mértékben jussanak el a hajtáslánchoz és az akkuhoz, miközben az A-oszlopok energia-elosztó bekötései szintén hatásosan védik az utascellát.

Valamennyi E-GMP alapú modell szabványos 1-es típusú akkumulátormodullal, zsebes cellaszerkezettel készül, így a cellák számának változtatásával a telep paraméterei a gyártás során egyszerűen a változtathatók.

Noha nagyon izgalmasnak hangzik mindez, Kuo szerint jónéhány évre még szükség lesz a fejlesztések befejezéséhez: várhatóan az Apple legkorábban 2025-ben dobja piacra autóját. Mindez kitolódhat, attól függően, hogy a vállalat mennyire kíván saját fejlesztéseket alkalmazni a "dobozos" megoldások helyett. Egy elektromos autónak ugyanis legalább 50-szer több alkatrésze van, mint egy okostelefonnak. Amennyiben az Apple egyedül szeretne egy teljes autóipari ellátási láncot kiépíteni, az Apple Car 2025-ös debütálása csak egy álom lesz, ami hátrányosan befolyásolná a piaci versenyt.

Feltehetően kihasználja a meglévő erőforrásokat, az autonóm megoldásokat, és az akkumulátorokkal kapcsolatos innovatív fejlesztéseket, és főként a dizájnra, a felhasználói élményre és az Apple meglévő ökoszisztémájával való integrációra összpontosít majd.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.