Hirdetés

Van, ahol az internetet már csak „tápérték-címkével” lehet majd árulni

|

Az új megjelölés áttekinthetőbbé és összehasonlíthatóbbá teszi az előfizetési csomagokat.

Hirdetés

Az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (Federal Communications Commission - FCC) egyhangúlag megszavazta, hogy a jövőben csak az élelmiszereken látottakhoz hasonló "tápérték-címkével" lehessen internetes előfizetéseket árulni a tengerentúlon.

Az FCC évek óta dolgozik a kérdésen, de a döntéshez végül Joe Biden tavaly nyáron kiadott elnöki rendelete is kellett, amely a piaci verseny javítását célozza az amerikai gazdaság összes területén.

Hirdetés

Az új címkék segítségével az amerikai ügyfelek könnyebben áttekinthetik, hogy mit nyújtanak az egyes csomagok, az azonos formátumnak köszönhetően pedig a rivális szolgáltatások összehasonlítása is egyszerűbbé válik. Hogy miként is fog kinézni a jelölés, arról az FCC 2016-ban kiadott mintája árulkodhat:

"Ezekkel a széles sávú tápérték-címkékkel összehasonlíthatjuk a szolgáltatókat és a csomagokat, betartathatjuk a széles sávú szolgáltatók ígéreteit, és elősegíthetjük a nagyobb versenyt, ami végső soron jobb szolgáltatást és jobb árakat jelent."

- nyilatkozta a szavazás után a kommunikációs hatóság elnöke, Jessica Rosenworcel. Az FCC a szabályok véglegesítése előtt még egyeztetést folytat, de legkésőbb november 15-ig le kell zárni a folyamatot, mivel a nemrég elfogadott infrastuktúra-törvény ezt a határidőt szabta meg.  

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.