Hirdetés

Végre elmagyarázta az Instagram, hogyan működik az algoritmusa

|

Végre megtudtuk, mi alapján látjuk mások képeit, és miért látják bizonyos bejegyzéseinket jóval többen, mint másokat.

Hirdetés

A közösségi oldalak fejlesztői nem kevés időt és energiát raknak abba, hogy a felhasználókat minél hosszabb időre a képernyők elé szegezzék. A Facebook, az Instagram és a YouTube algoritmusa is annyira kifinomult, hogy hamarabb tudja, mi fog tetszeni nekünk, mint mi magunk.

De hogy pontosan mi alapján döntik el ezek a platformok, hogy milyen tartalommal bombáznak minket, azt általában a háttérben működő, titkos algoritmusok döntik el.

Hirdetés

Az Instagram első embere, Adam Mosseri most egy blogbejegyzésben próbált megválaszolni olyan kérdéseket, mint hogy:

Hogyan dönti el az Instagram, mit mutat meg nekünk először? Miért vagy bizonyos bejegyzéseinken jóval több megtekintés mint másokon? Mi alapján sorolódnak előre bizonyos emberek a "Felfedezés" részben?

Mint kiderült, a Feed, az Explore és a Reels is saját algoritmust használ, amik a felhasználókhoz igazítják a tartalmat. A sztorik esetében a közeli barátainkra vagyunk elsősorban kíváncsiak, míg a Felfedezés részre azért kattint valaki, hogy valami egészen újat lásson, ezért itt teljesen más faktorok alapján sorolódik be a tartalom.

Az algoritmusok alapvetően 4 fő kategóriát különböztetnek meg:

  • A poszttal kapcsolatos információ - ezek azt határozzák meg, mennyire népszerű maga a poszt: mennyien like-olták a bejegyzést, mikor került ki, milyen hosszú a videó, meg van-e adva helyszín hozzá.
  • A posztolóval kapcsolatos információ - itt dől el, mennyire érdekes számunkra az adott személy: például hogy mennyien interaktáltak az adott emberrel az elmúlt pár hétben.
  • A mi tevékenységünk - Ezek alapján határozzák meg, hogy mi mit tartunk érdekesnek, például az alapján, hogy miket like-oltunk az utóbbi időben.
  • A kettőnk kapcsolata - mennyire érdekjel minket az adott személy, például kommentelgetünk-e egymás bejegyzései alá.

Mosseri elárulta azt is, hogy igyekeznek változatossá tenni a falat, vagyis ugyanattól az embertől zsinórban nem mutatnak több bejegyzést. Hosszú ideig a sztorik esetében is úgy gondolták, hogy az emberek új tartalomra vágynak, ezért hátrébb sorolták azokat a bejegyzéseket, amik korábban már megjelentek bejegyzésként, de mivel a felhasználók jóval nagyobb elértést vártak ezektől a sztoriktól, ezzel inkább felhagytak nemrég.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.