Hirdetés

A Steam annyi adatot továbbít, hogy még a mértékegység sem lesz ismerős

|

Elképesztő számokat produkál a Valve platformja.

Hirdetés

Kétségtelen, hogy nap mint nap komoly terhelés alatt vannak a Steam szerverei, hiszen világszerte rengeteg használják ezt a platformot kedvenc PC-s játékaik elérésére, a különböző közösségi funkciók pedig még több aktív felhasználót eredményezhetnek.

Látszólag nem volt ez máshogy 2021-ben sem, a Valve csapata pedig érdekes, és hatalmas számokat mutató statisztikákkal bizonyította be ezt nekünk, amiből kiderült például az, hogy tavaly havonta 132 millió aktív játékosa volt a Steamnek, és ez a csapat egészen komoly eredményeket tudott felmutatni aktivitás terén.

Hirdetés

Naponta 69 millióan voltak aktívak, és volt olyan pillanat, amikor egyszerre 27,4 millió felhasználó játszott a platformon. Új vásárlókból is akadt 31,2 millió, a 2020-as adatokhoz képest pedig 27%-kal nőtt a költés, 21%-kal pedig a játékidő.

Az mindenképp óriási teljesítmény, hogy 2021-ben a játékosok közel 38 milliárd órát töltöttek el a Steamen, de van még egy adat, ami legalább ennyire elképesztő. A Valve közlése szerint csak tavaly 32,9 exabájtnyi (vagyis 32,9 x 1 048 575,98 TB!!!) adat került továbbításra a játékos platformon, ami 30%-os növekedés a 2020-as eredményhez viszonyítva. A vállalat szerint egyébként ez a teljesítmény olyan, mintha az USA 330 millió lakosa mind letöltene egy 100 GB-os játékot.

Más területen is növekedésnek örülhetett a Valve, hiszen a steames ajándékkártyák is népszerűbbek lettek. Tavaly több mint 2,6 millió ilyen apróságot küldtek el a felhasználók, amelyeknek a dollárban számított értéke 43%-kal több volt, mint 2020-ban. A virtuális valósággal kapcsolatban szintén pozitív változás történt, tavaly 11%-kal növekedett az új VR-felhasználók száma.

Fejlesztések terén tavaly leginkább a szerverek optimalizációja és a hatékonysággal kapcsolatos feladatok élveztek prioritást a Steamen. Részben már sikerült is csökkenteni a fizikai lábnyomot és az energiahasználatot, miközben nőtt a CPU-k kapacitása és képessége. A Los Angeles-i szerverek frissítésének hála például elérték azt, hogy 50%-kal csökkenjen az energia felhasználása, miközben gyorsabb letöltést kaptak az emberek. A terv az, hogy ezeket az újításokat a szerverek 50%-ára kiterjeszti a Valve 2022 végére.

Ha nem csak a legjobb hardverek és perifériák, hanem a játékok világa is érdekel, akkor kattints ide!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.