Hirdetés

Az RTX 3080 maxra húzott 4K-s játékokban megugorhatja a 100 fps-t

|

Az RTX 3080-nal szerelt PC-k komoly teljesítményre lesznek képesek az első tesztek szerint, az előző generációhoz képest jelentős a különbség.

Hirdetés

Azt már az eddig nyilvánosságra került tesztek alapján is látni lehet, hogy az NVIDIA nemrég bejelentett kártyái közül az RTX 3080 egy igazi tank, ami simán állva hagyja az előző generációs csúcskártyát, az RTX 2080 Ti-t is. Szóval még annak sem kell feltétlenül a lehető legdrágább új modellt, a 3090-et becéloznia, aki tovább szeretne lépni a Turing architektúrás GPU-k teljesítményén.

Hirdetés

Egy videó már néhány napja elérhető arról, hogy a 3080-as kártya hány százalékkal nyújt többet egy Founders Edition kiadású, gyárilag túlhajtott 2080-asnál ugyanazon a konfiguráción (ez egyébként egy 10. generációs Core i9-et 16GB RAM-ot jelentett). A különbség itt 175-190 százalékot is elérhetett, ami szép teljesítmény:

Ez idáig szép és jó, de mi a helyzet azokkal a játékokkal, amiket nem olyan szinten optimalizáltak a legújabb NVIDIA sorozatra, mint a videóban szereplő Doom Eternalt? Erről egyelőre tesztek még nem elérhetőek, de az NVIDIA GeForce termékvonaláért felelős igazgatója, Justin Walker már megosztotta erről szóló információit egy reddites kérdezz-felelek keretében. A fő kérdés úgy hangzott, képes lesz-e egy 10GB GDDR6X memóriával ellátott RTX 3080 kiszolgálni a következő generációs AAA kategóriás játékokat.

Walker szerint folyamatosan elemzik, milyen memória-követelményeket támasztanak a legújabb játékok, amiből következtetni lehet arra is, merrefelé fejlődnek ilyen téren a következő években kiadott címek. A cél az, hogy 4K felbontáson és minden grafikus opciót maxra húzva egy 3080 a lehető legjobb teljesítményt adja a legjobb elérhető áron.

A vezető konkrétan meg is nevezett olyan játékokat, amelyekben 60-tól akár 100 fps fölé is mehet a képfrissítés egy RTX 3080 használatakor, méghozzá úgy, ha 4K felbontás mellett olyan opciókat is a legerősebbre állítunk, mint az extra textúrapakkok engedélyezése, valamint a bekapcsolt fénykövetés. Walker szerint a Shadow of the Tomb Raider, az Assassin's Creed Odyssey, a Metro Exodus, a Wolfenstein Youngblood, a Gears of War 5, a Borderlands 3 és a Red Dead Redemption 2 egyértelműen ilyenek. A Doom Eternal, a Forza 4 és a Wolfenstein Younglbood esetében ráadásul a kimaxolt, 4K-s opciók mellett a 144Hz-es monitorok kezelése is belefér a kártya erejébe.

Arra a kérdésre, hogy miért nincs több memória 10GB-nál a 3080-as kártyán, Walker azt válaszolta, hogy ezzel lehetett a legjobb ár-teljesítmény arányt elérni.

"Az extra memória persze mindig jól jön, de ez jelenleg nagyon megnövelné a kártya árát, nekünk pedig meg kellett találni a megfelelő egyensúlyt"

- magyarázta. A 699 dolláros irányárú RTX 3080 szeptember 17-én debütál a boltokban, bár állítólag a gyártók viszonylag óvatos darabszámmal készülnek egyelőre. Arról pedig még csak pletykák szólnak, hogy készül azért egy RTX 3070 Ti kiadás is 16GB GDDR6-tal a fedélzeten, de erről még semmilyen hivatalos visszajelzés nem érkezett.

Egyébként elmerengtünk mi is azon, hogy az RTX 30-as széria vajon azonnal megalázza-e az újgenerációs konzolokat, olvassátok el és beszélgessünk róla a kommentszekcióban!

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.