Megvan, mikor érkezhet az AMD képfelskálázó technológiájának új generációja
Az AMD már tudni véli, mikor jelenik meg az első frissítés, ami egy már megjelent játékban mutathatja meg, mit tud az FSR 2.0-s verziója.
Az AMD a márciusi GDC-n leplezte le a játékokban használt felskálázó technológiája, a FidelityFX Super Resolution második generációját, ekkor pedig alaposan elmagyarázták, hogyan működik majd, és milyen előnyökkel jár az FSR 2.0, illetve a hasonló végeredményt más módszerrel elérő RSR. Azt nem tudták megmondani, mikortól élvezhetik a gamerek a jobb teljesítményt, amit a felskálázott képkockák adhatnak - nemrég viszont erre is fény derült.
A Radeon videokártyák és a hozzájuk tartozó illesztőprogramok készítői magukban nem tudják meghatározni, mikor is jelenik meg az FSR 2.0, ugyanis ezt az adott játék fejlesztőinek kell implementálni a játékukba. Az AMD egy közleményben elárulta, melyik játék lesz az első, amelyikbe bekerülhet az új technológia, és mikor jelenik meg a frissítés, amelyik magával hozza.
Legelőször a korai demonstrációkban is résztvevő Deathloop támogatja majd a FidelityFX Super Resolution új generációját, az ehhez szükséges frissítést pedig már május 12-én kiadhatják, hacsak nem csúszik az utolsó pillanatban valami komoly hiba a patchbe.
Az Arkane időhurkos kalandja mellett több más alkotást is kiemeltek, amik dolgoznak a felskálázó technológia implementációján. Ezek közül talán a Microsoft Flight Simulator és a Forspoken a legérdekesebb, de a listában megtalálható az EVE Online, az Asterigos, a Delysium, a Farming Simulator 22, a Grounded, a NiShuiHan, a Perfect World Remake, a Swordsman Remake, és végül az Unknown 9: Awakening is. Hogy ezekbe mikor érkezhet meg az FSR 2.0, az egyelőre még nem ismert, de azt például könnyen el tudjuk képzelni, hogy a Forspoken már az októberi megjelenésekor támogatja majd a technológiát.