Hirdetés

Rohamtempóban hódítja meg a magyar előfizetőket a streaming

|

Egy friss kutatás szerint nagyot nőtt tavaly óta a streaming platformok hazai közönsége.

Hirdetés

Június 14-én Magyarországon is elindul a Disney+ streaming platform, így újabb szereplővel bővül a Netflixből, az HBO Maxből, az Apple TV+-ból és az Amazon Prime Videóból álló hazai választék. Az egyebek mellett a Marvel- és a Star Wars-univerzumoknak is otthont adó szolgáltatás rajtjának apropóján a GKI Gazdaságkutató digitális területeire szakosodott elemző és tanácsadó cége, a GKID jelentkezett egy friss kutatással a streaming platformok magyarországi erőviszonyairól.

A 2200 válaszadó bevonásával végzett júniusi felmérés talán legérdekesebb tanulsága, hogy rohamosan nő a hazai felhasználók érdeklődése a streaming szolgáltatások iránt: jelenleg a magyarok kb. 39%-a rendelkezik előfizetéssel vagy hozzáféréssel valamelyik streaming katalógushoz, ami 2 millió fő feletti aktív bázist jelent, 56%-os bővülést mutatva a 2021-es adatokhoz képest. Ez már így is a 3 millió 440 ezer főt számláló hagyományos TV-előfizetői tábor 60%-ának felel meg, a valós arány azonban ennél is nagyobb lehet, mivel minden ötödik magyar néző valaki mással (jellemzően családtagokkal) is megosztja a fiókját.

Hirdetés

A platformok versengését az 1,78 millió becsült előfizetővel bíró Netflix vezeti, mögötte az 1,25 milliós közönséget vonzó HBO Maxszel. Az utóbbi előkelő helyezését magyarázza, hogy hiába van csak néhány hónapja jelen hazánkban, előtte évekig elérhető volt a cég korábbi, HBO GO nevű szolgáltatása, hasonló kínálattal. A harmadik helyezett Apple TV+ viszont csak 123,6 ezer magyar előfizetőt gyűjtött a 2019-es indulása óta, a negyedik helyen pedig az Amazon Prime Videót találjuk 91,3 ezer hazai ügyféllel.

Érdekesség, hogy a szolgáltatók ismertsége nem tükrözi tökéletesen az előfizetőik számát, ebből a szempontból ugyanis az Amazon Prime Video (14%) a harmadik, míg az Apple TV+ (12%) a negyedik helyre szorult. A Netflix ezzel szemben 62%-kal került az élre, a második helyen az aktív internetezők 52%-a által ismert HBO Maxszel.

A GKID szerint az átlag magyar streaming-előfizető havi 4500 forintot költ az ilyen szolgáltatásokra, amibe egy alap Netflix csomag (2490 Ft) és egy kedvezményes árú (1590 Ft) - csak a március induláskor kínált - HBO Max előfizetés is belefér egyszerre. Az egy előfizetésre költők átlagos havi kiadása 3500 Ft, a legalább két szolgáltatást fizetőké 5200 Ft, míg a három vagy annál is több streaming platformot fizetők költése már eléri a 7300 forintot - szintén önbevallás alapján.

Magyarországon ugyanakkor egyelőre nem igazán dívik a streaming-élvezetek halmozása: a kutatásban megkérdezettek 22%-a mindössze egyetlen előfizetéssel bír, míg kettőt 15%, kettőnél többet pedig csak 3% pörget párhuzamosan. Ha viszont kíváncsi vagy, mennyibe kerülne az összesre beruházni, ne keress tovább, hiszen testvéroldalunk, a GameStar nemrég ennek is a végére járt.

Ha nem csak a legjobb hardverek és perifériák, hanem a játékok világa is érdekel, akkor kattints ide!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.