Hirdetés

A Unity fejlesztőinek nem tetszik, hogy katonai célokra használják a munkájukat

|

Szeretnék, ha a vállalat transzparensebb lenne azzal kapcsolatban, hogy milyen kormányzati megbízásokat teljesítenek.

Hirdetés

A Unity motort valószínűleg senkinek sem kell bemutatni: az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb grafikus motorja olyan játékok alatt dübörög, mint a Cities: Skylines, a Fall Guys, az Ori and the Blind Forest, a Pillars of Eternity, vagy épp a Hearthstone. Amit azonban talán kevesebben tudnak, hogy az engine mögött álló Unity Technologies vállalat nem csak videojátékokból keres pénzt, hanem olyan megrendelői is vannak, mint az Amerikai Védelmi Minisztérium.

Hirdetés

A 33 milliárd dollárra becsült értékű vállalat kormányzati projektjeinek nagy része ide kapcsolódik, és elsősorban mesterséges intelligencia programozással foglalkozik. Mivel a cégnél fejlesztett technológiákat általában több csapat is használja, simán lehet, hogy egy fejlesztő eredetileg egészen más célra alkotott meg egy eszközt, amit aztán a handitengerészet szimulációs prototípusainál használnak. Egész véletlenül két ilyen, több százezer dolláros szerződése is van a cégnek.

Miután a cég dolgozóinak egy része felemelte a hangját ez ellen, a vállalatot vezető, korábban az EA elnöki székét elfoglaló John Riccitiello megígérte, hogy összehív egy közös meetinget, és a jövőben átláthatóbban kezelik majd az ilyen projekteket.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.