Hirdetés

Az Apple konzolos játékélményt ígér az M2-es processzorral szerelt gépei esetében

|

Persze a hangzatos ígéreten kívül semmilyen kiegészítést nem kaptunk.

Hirdetés

Az Apple a hét elején bejelentette a legújabb generációs processzorait, az M2 Prót és az M2 Maxet, amik számos hiányosságát pótolják az előző generációs, komoly munkára fejlesztett processzoroknak. A cupertinói vállalat azonban nem elégedett meg a HDMI 2.1 bevezetésével az új gépek esetében, ahogy az akár 96 GB-ig bővíthető memóriával és a többi csillagászati specifikációval, kijelentette azt is, hogy az új M2-es SoC-k bizony konzolszerű videojátékos-élményt képesek nyújtani.

Korábban már alaposan körüljártuk, hogy milyen lehetőségei vannak annak, aki MacOS-en szeretne játszani, és ha megengedtek egy kis spoilert: nem sokat változott a helyzet az új SoC-knek köszönhetően sem, csak megjelent közben a Resident Evil Village, és úton van a No Man's Sky.

Hirdetés

Az Apple természetesen semmilyen ténnyel nem támasztotta alá a kijelentést, miszerint az új gépek konzolszerű játékélményt adnak, így pedig nehéz bármilyen összehasonlítást készíteni. Nem tudunk hát másból kiindulni, mint a masinák nyers teljesítménye. Az Xbox Series X, ami az AMD RDNA 2-es architektúrára építkezik, 12,1 TFLOPS-os teljesítménnyel rendelkezik, az M2 Max, ami akár 38 GPU maggal is rendelhető, mindeközben 13,6 TFLOPS-ot képes megmozgatni.

Persze a legerősebb PC-s videokártya, az RTX 4090 reggelire elfogyasztja mindkét gépet a maga 83 TFLOPS-os teljesítményével. A legközelebb eső, PC-s GPU az RX 6700 XT, ami 13,2 TFLOPS-on pörög, az Apple azonban direkt a konzolokkal mérte össze (vagy legalábbis említette egy lapon) az M2-t, nem pedig a gamer videokártyákkal.

Akkor ez eldőlt, igaz? A 16 inches MacBook Pro M2 Maxszel jobb játékgép, mint egy Xbox Series X! Azért közel sem ilyen egyszerű.

A nyers teljesítménye ugyanis semmit nem jelent, egyrészt az Apple laptopok teljesen másképp épülnek fel, mint egy asztali PC, másrészt a szoftver is komoly megkötés, hiszen az M2-es SoC-k is ARM-alapúak, na meg ott van a MacOS is, amiben nem biztos, hogy megvannak a Windowsban megtalálható komponensek, melyek a játékok futtatását gördülékennyé teszik. Az AAA-játékok csak nagyon kicsi százaléka optimalizált erre a környezetre (nem véletlen, hogy az Apple például folyton a No Man's Sky demójával villog), így aki azért vesz M2-es gépet, hogy játsszon, egyelőre szinte biztosan csalódni fog.

Ettől függetlenül, ahogy a fentebbi cikkben is írjuk, az Apple-felhasználók előtt is egyre több lehetőség van, hogy ilyen-olyan módon, de működésre bírják kedvenceiket, szóval a jövő izgalmas, de játékra még mindig jobb egy konzol, na meg sokkal olcsóbb is.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.