Hirdetés

Egyre kevésbé lesz népszerű az asztali PC

|

Az IDC elemzőcég szerint az asztali PC-kből kevesebb mint 100 millió fogyott tavaly, és a következő években a teljes piac zsugorodik majd.

Hirdetés

A laptopok már évek óta keresettebbek, mint az asztali PC-k, de azért kár lenne az utóbbiak végét hirdetni. Az üzleti felhasználók és a gamerek körében még mindig népszerűek. Ráadásul az IDC adatai szerint 2017-ben a notebookok csak 1,6-szor voltak népszerűbbek, mint az asztali PC-k. 

Hirdetés

Ez azonban nem sokat segít azon a tényen, hogy 2017-ben kevesebb mint 100 millió asztali PC-t szállítottak le. Az IDC szerint az eladások a következő években is tovább csökkennek

Az elemzőcég szerint halvány növekedésre számíthatunk a laptopok piacán a következő 5 év során, illetve a legnépszerűbbek a hibrid laptopok lesznek, mint a Microsoft Surface Pro. Összességében a PC-s eladások (idetartozik minden, ami valamilyen formában PC-nek nevezhető) a tavalyi 423,2 millióról 385,7 millióra csökkennek majd 2022-re. 

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az emberek már csak okostelefont használnak a PC-jük helyett, még akkor sem, ha egyre több embernek elegendő a legtöbbször egy mobil is. Jelezheti ugyanakkor azt, hogy egyre többen tartják meg a régi gépüket hosszabb ideig, és nem rohannak gyakran újat vásárolni. Ez a helyzet körvonalazódik az okostelefonok piacán is, ahol a tavalyi utolsó negyedévben most először csökkentek az eladások (és ehhez köze van az egyre drágább csúcskészülékeknek is). 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.