A Google szigorítana a reklámblokkoláson, de van, aki fityiszt mutat neki

|

Hiába szeretné sokkal szigorúbb keretek közé szorítani a Chromium alapú böngészők reklámblokkolási képességeit a Google, páran máris ellenszegülnek.

Hirdetés

A reklámblokkolás az internet sötét lova. Mert ugye az tény, hogy a legtöbb weboldal ingyen van, viszont a rajta megjelent tartalmak előállítóinak azért illik fizetést adni, ez pedig javarészt az oldalakon megjelentetett hirdetésekből folyik be. De az is tény, hogy sokan túlzásba viszik a dolgot, ezét még "a hirdetők oldalán álló" szervezetek is igyekeznek visszaszorítani a szöveg elé ugró, új lapot nyitó, tartalmat kitakaró reklámokat. Viszont az általános reklámblokkolókat már nem szereti a tartalom-előállító oldal, hiszen ezek minden hirdetést letiltanak. Épp ezért a Google ki is adott egy Manifest V3 nevű tervezetet arról, hogyan kellene a Chromium alapú böngészőknek megakadályoz.ni az általános reklámblokkolást, erre válaszként viszont a szintén Chromium alapú Brave fejlesztői bejelentették: ők bizony épp ez ellen lépnek fel, és még erősebb, még gyorsabb reklámblokkolást építenek saját szoftverükbe.

Hirdetés

Manapság a böngészőpiac kezd eléggé Google-centrikus lenni, hiszen a Chrome mellett az Opera, és most már a Microsoft Edge is Chromium alapokra épül. A Google épp ezért eléggé keményen tudja afelé tologatni a fejlesztőket, hogy a saját szabályai szerint készüljenek a böngészők, ezért is adta ki az említett Manifest V3 szabálygyűjteményt.

Hirdetés

Ehhez képest nemrég az Opera és a Vivaldi, most pedig a Brave jelentette be, hogy megmaradnak a webRequest használata mellett, így saját reklámblokkoló megoldásaik továbbra is működnek majd. A Brave konkrétan teljesen újraépítette a funkciót a C++ alapokat a Mozilla-féle Rust motorra cserélve. Az eredmény máris kipróbálható az alternatív böngésző fejlesztői és nightly kiadásaiban.

A fejlesztés a népszerű Ghostery és uBlock alapján történt, és a Brave most 69-szer gyorsabb a blokkolt tartalmakkal rendelkező oldalak megjelenítésében. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy hirdetés letiltását mindössze 5,6 mikroszekundum (a másodperc milliomod része) alatt oldja meg, ezáltal a CPU-t sem terheli, hiszen a villámgyors akció után már dolgozhat mindenféle egyéb feladaton.

Hirdetés

Az egész reklámblokkolási kérdésben ugye nekünk hivatalból kissé az ellenzők oldalán kell állnunk érthető okokból, szóval fogalmazzunk úgy, hogy tessék kipróbálni, de ha egy picit is törődtök azzal, hogy legyen mit ennünk, akkor a pcworld.hu-n kikapcsoljátok a tiltást. Köszönjük előre is, tényleg.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.