Hirdetés

Emberszerű chatbotokon dolgozik a Google

|

A Google célja az, hogy bármire képesek legyenek reagálni az emberszerű chatbotok.

Hirdetés

Az utóbbi években eléggé sok helyen kezdtek építeni az úgynevezett chatbotokra, főleg az ügyfélszolgálatoknál. Ezek olyan algoritmus-vezérelt csevegő alkalmazások, amelyek próbálnak előre beállított tulajdonságok alapján reagálni a nekik feltett kérdésekre, tehát azért elég gyorsan kiderülhet bárki számára, aki egy ilyennel elkezd beszélgetni, hogy nem valódi ember gépel a túloldalon. Épp ezért a mai chatbotok korlátozott tudása limitálja azt is, mire lehet alkalmazni őket, leggyakrabban webáruházak, különböző webes szolgáltatók tudakozó és ügyfélszolgálati funkcióit bízzák ilyen rendszerekre. A Google viszont azon dolgozik, hogy a mostaniaknál jóval emberszerűbbeket alkosson, amelyek bármiről tudnak beszélgetni velünk. A Google Brain kutatócsoport Meena nevű projektje egy végpontok között edzett neurális társalgási modell, ami igyekszik javítani a jelenlegi, célzott "dumagépek" gyengeségein. 

A Meena modell arra koncentrál, hogy ne csak az egyes kérdéseket és a közvetlen szövegi környezetet vegye figyelembe, hanem értse az egész beszélgetés kontextusát, és ennek megfelelően logikus válaszokat adjon, emberszerűen reagáljon. A cél az, hogy bármiről lehessen beszélgetni, amiről a felhasználó szeretne. A modell tanításához 341 gigabájtnyi nyilvános beszélgetést használtak fel a közösségi médiából. 

Hirdetés

A realisztikus modellen való munka közben a Google pedig egy minőségi mérést is kidolgozott, amivel a chatbotokat osztályozzák - ez persze nem olyan szinten szofisztikált, mint a mesterséges intelligencia emberszerűségét vizsgáló Turing-teszt, de az elgondolás hasonló: vajon mennyire lehet egy beszélgetés emberi résztvevője számára azt az érzetet kelteni, hogy egy sokoldalúan reagáló, nem csak automatikusan a legegyszerűbb válaszokat szajkózó beszélgetőpartnerrel csevegnek. A Meena értelemszerűen jobb, mint a jelenlegi megoldások, és a hatékonyságát azzal is fokozzák, hogy ráeresztik emberi tesztközönségre, majd a konkrét beszélgetéseket és a részt vevők visszajelzéseit elemezve szűrik ki a még mindig sutának tűnő reakciókat, folyamatosan tanítva az új algoritmust. Azt még nem tudni, mikor és hol lehet publikus formában is találkozni a Meena alapján készült chatbotokkal, de a projekt eddigi sebessége alapján hamarosan kiléphet a belső tesztfázisból.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.