Hirdetés

Belefullad a YouTube a reklámbevételekbe

|

Kiderült továbbá az is, hogy mennyi előfizetővel rendelkezik a YouTube Premium és Music együttesen.

Hirdetés

A Google úgy döntött, hogy a felhős üzletágának bevételei mellett azt is nyilvánosságra hozza, hogy mennyi pénzt keres a YouTube reklámjaiból. A jelentés szerint 2019-ben a YouTube-hirdetések több mint 15 milliárd amerikai dollárt hoztak a vállalat konyhájára. Ez közel 10 százaléka az anyavállalat Alphabet teljes árbevételének, és ebben még benne sincs a YouTube más forrásokból, például az előfizetésekből származó forgalma. 

Hirdetés

Ilyen adatokat most először közölt a Google, és Sundar Pichai ügyvezető azt is hozzátette, hogy nagyon elégedett a haladással. Ami nem csoda tekintve, hogy 2017 óta a reklámbevételek közel megduplázódtak a YouTube-on. Mindeddig tartózkodott attól a cég, hogy pontos számadatokat hozzon nyilvánosságra, mára azonban tudni, hogy tavaly 11,1, azelőtt 8,1 milliárd volt ez az érték.  

Sundar Pichai felfedte azt is, hogy a YouTube Premium és a YouTube Music több mint 20 millió előfizetőt gyűjtöttek, a YouTube TV pedig 2 millióval büszkélkedhet. A nem reklámokból származó bevételek további 3 milliárd dollárral gyarapították a cég kasszáját.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A Project029 Magyarország Kft. közleménye
Bezár