Hirdetés

Komolyan szigorítja az Európai Unió az online hirdetések szabályait

|

Még nehezebb lesz egyes fogyasztói csoportokat megcélozni a Facebookon és egyéb platformokon.

Hirdetés

Nincs abban semmi új, hogy az interneten milyen alapos megfigyelés alatt tartanak mindenkit, még akkor is, ha általában nemet mondunk a weboldalak követési igényeire. A nagy közösségi oldalak, a keresőmotorok mindig megtalálják a módját, hogy még akkor is számon tarthassák az aktivitásunkat, ha már nem is az ő területükön böngészünk.

Hirdetés

Ebbe a mechanikába szállt bele páros lábbal az Apple, mikor bevezette, hogy minden alkalmazásnak külön engedélyt kell kérnie a felhasználótól, hogy gyűjthessen róla információkat. Ezzel a cupertinói székhelyű vállalat tetemes kárt okozott a hirdetőknek, akik most újabb hatalmas pofont kaptak, ezúttal az Európai Uniótól.

Az Európai Parlament ugyanis a Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi Bizottság javaslatára megszavazta, hogy a jövőben ezek az úgynevezett kapuőr cégek (pl.: Meta, Google)  csak és kizárólag úgy profilozhatnak és vehetnek célba ez alapján reklámokkal felhasználókat, ha azok világos és egyértelmű módon elfogadják a megújult szabályokat, amelyekről a vállalatok megfelelően tájékoztatták őket.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.