Hirdetés

Megérkezett a ray tracing a Vulkan API-ba

|

Az 1.2.162-es verzióval a Vulkan API már hivatalosan is kínál ray tracinget - ez sok mindenkinek jó hír lehet.

Hirdetés

A Khronos Group hivatalosan is ray tracing-támogatással bővítette a Vulkan API-t, a változtatásról pedig a GitHubon is beszámoltak. Az 1.2.162-es verzióval már több olyan kiterjesztést is tartalmaz az API, amelyek a GeForce RTX és az RDNA2-alapú Radeon grafikus vezérlőkön is támogatottak lesznek. 

Ez azért nagy dolog, mert a ray tracing a Vulkanon eddig csak az NVIDIA kiterjesztéseivel volt használható, amiket GeForce hardverre optimalizáltak. A Vulkan kiterjesztései viszont minden márka számára elérhetőek, egyik hardverre sincsenek külön optimalizálva. A ray tracing kiterjesztéseket úgy tervezték, hogy könnyű legyen azokat használni, a Microsoft DXR API funkcióinak többsége is támogatott. 

Hirdetés

Ez a fejlesztők számára is jó hír, idővel pedig lehetővé válik majd a ray tracinget használó windowsos játékok használata is Linuxon, PC-re pedig már a DirectX 12 API nélkül is fejleszthetőek. Így a fejlesztők számára könnyebb lesz az átállás, és nagyobb a választási szabadság. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.