Hát ezeken a trendi tengerparti képeken miért van egy tonna szemét?

|

Nos, egyáltalán nem azért, mert a menő Instagram-celebek elfelejtettek körülnézni fényképezés előtt. A válasz sokkal egyszerűbb és egyben megdöbbentőbb is.

Hirdetés

Megszokhattuk, hogy az Instagramra és Facebookra naponta fotókat rakosgató modellek és egyéb hírességek gyakran készítenek kihívó vagy épp álmodozóan elrévedő képeket magukról romantikus és gyönyörű tengerparti háttér előtt. Most azonban egyre több olyan fotó bukkan fel, ahol a vízpart stimmel, a szép modell szintén stimmel, de egyvalami furcsa: a képen látható mindenféle szemét. Sokan elsőre talán azt kérdezhetik: hát ez meg nem nézett jobban körbe, mielőtt pont itt fotózkodott? Pedig pont ez a lényeg: nagyon is körbenéztek.

Hirdetés

Ezt az új fotós kihívást egy Brita nevű cég indította el, ők egyébként vízszűrős, újratölthető palackokat gyártanak. A #NoFilterNoFuture címkével ellátott képeket szándékosan úgy készítik a felhasználók, hogy az idillinek gondolt helyszínek helyett a civilizáció által termelt szeméttel teleszórt természeti környezetben pózoljanak.

Hirdetés

A kihívás része az is, hogy a képek készítői írjanak valamilyen építő jellegű megjegyzést arra, hogyan tehetjük élhetőbbé a világot a szemetelés visszaszorításával - a Brita újratölthető palackjai is arra szolgálnak, hogy ne kelljen minden egyes üdítőért és ivóvízért újabb PET-palackot vásárolni, aztán pár másodperccel később eldobni. A kampányhoz már olyan internetes hírességek is csatlakoztak, mint Kylee Campbell blogger és Kevin Droniak videós, akiknek százezres nagyságrendű a követői bázisuk Instagramon.

View this post on Instagram

imagine. The days of enjoying pristine insta ready beaches is behind us. This is new the new normal. Pretty rough right? Scrolling through Instagram is often a saturation of staged, filtered, perfect picture moments. REALITY we need to protect from #NoFilterNoFuture by filtering our single use plastics. Which is why from now on, I'll travel with my @britausa Filtering Bottle everywhere I go. I am always honored to work with companies that have sustainability at the heart of their brand. A deep focus of @britausa is ensuring they offer solutions to reduce plastic water bottle waste from ending up in oceans and landfills. They've recently come out with their Brita Filtering Bottle, which if used for 1 year can save up to 1,800 plastic bottles per person from polluting the earth! I’m making a pledge to change my lifestyle to be more sustainable and implore all of you to do the same. #britapartner

A post shared by Kylee Campbell (@kyleecampbell) on

Hirdetés

Talán a képeket látva kicsit többen elgondolkoznak majd a végeláthatatlan és felelőtlen műanyaghasználat veszélyein, és bár persze az egész valahol egy reklámkampány része, de ha egyszer jó célokat szolgál, akkor ám legyen.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.