Hirdetés

A júniusi PC World ajándék játéka - The Dark Eye: Memoria

|

Múlt havi teljes játékunk folytatásába fejest ugorva nem egy, hanem mindjárt két kalandnak válunk a részeseivé.

Hirdetés

Olyan érzés lesz elindítani a Memoriát, mintha hazaértetek volna - feltéve, hogy már végig is játszottátok májusi ajándékunkat. Ismerős menü és kezelőfelület fogad, a beállítási lehetőségek azonosak, nem is szólva az irányítás módjáról, valamint a tetszőlegesen aktiválható segédletekről. Utóbbiakat feltétlenül javasolt igénybe venni, ha nincs türelmetek aprólékosan végigbogarászni a játékbeli helyszínek minden négyzetcentiméterét megvizsgálható objektumok és a továbbhaladáshoz nélkülözhetetlen eszközök után kutatva, és azzal sem húznátok az időt, hogy a tárgylistában lapuló holmikat ötletszerűen próbáljátok kombinálni egymással. Az iméntiek, akárcsak a többi szereplővel folytatott eszmecsere, valamint a szürkeállományunkat alkalmanként rendesen munkára fogó fejtörők mind a játékmenet szerves részét képezik.

Hirdetés

Noha a Memoria bő egy esztendővel a Chains of Satinav után jelent meg, csupán tárhelyből kér többet (6 helyett 10 GB-ot), minden más igénye változatlan (Windows Vista/7/8, egymagos 2,5 GHz-es vagy kétmagos 2 GHz-es processzor, 2,5 GB RAM és 512 MB-os videokártya a minimum). Ugyanarra a Visionaire motorra épül, mint elődje, ennélfogva ábrázolásmódja is hasonlóképpen festményszerű, egyedül a karakterek darabos animációja miatt érezhetjük úgy, hogy tökéletlen az összhatás.

Az előző rész tartalmából

Önmagában is kerek egészt alkot a Chains of Satinav története - elvégre van eleje, közepe és vége -, ám cseppet sem lennénk meglepve, ha hozzánk hasonlóan ti is hiányolnátok a katarzist a keserédes lezárásból. Mert hiába is mentette meg szülővárosát, Andergastot az ifjú madarász, szemtanúk híján nem akad senki, aki megénekelné hőstettét. A szíve azonban más okból nehéz, ugyanis vészesen közel került ahhoz, hogy elveszítse előző kalandja során megismert szerelmét.

Nuri egy varázslat folytán varjútestben rekedt, és nincs az a bűbájszövő, kuruzsló vagy ájtatos pap, aki képes lenne őt kikúrálni. Félő, hogy ha Geron nem tesz sürgősen valamit, akkor a tündér örökre ebben az alakban marad, tudata hanyatlásnak indul, emlékei fokozatosan elhalványulnak, lénye szertefoszlik. Meglehetősen drámai helyzet, ugye? Szerencséjükre Geron fülébe jut a hír, hogy egy nomád kalmár bármilyen alakkal felruházhat élőlényeket, a szolgálataiért cserébe pedig csupán annyit kér hősünktől, hogy fejtsen meg egy feladványt.

Több köt össze, mint ami elválaszt

A választ az évszázadokkal korábban élt Sadja hercegnő története rejti, aki azért csatlakozott a varázslók háborújához, hogy nagy tetteket vigyen véghez, de bármit is sikerült elérnie, számunkra ismeretlen okból egyetlen krónika sem említi a nevét. Remek ötlet, hogy a múltbéli eseményeket játszható formában élhetjük át, nem pedig szimpla elbeszélésként ismerhetjük meg, mert ezáltal sokszínűbb és változatosabb kalandot kapunk még a Chains of Satinavnál is. Az, hogy hol a Nuri miatt aggódó Geront, hol pedig az egyik őse kriptájában az árulással és halállal szembenéző (és ez még csak a kezdete a rá váró megpróbáltatásoknak) Sadját irányítjuk, egyfajta dinamizmust kölcsönöz a Memoriának.

A varázsereje révén kisebb tárgyakat szétzúzni, illetve megjavítani képes madárfogó is szerethető figura, ám kevésbé izgalmas, mint a harcos amazonok eszményképének megfelelni igyekvő Sadja, aki kifelé keménynek mutatja magát, de valójában mélyen megrázza, amikor elveszít valakit, vagy ha ölnie kell azért, hogy életben maradhasson. Ráadásul ő sincs híján hasznos bűbájoknak, beszélő botja segítségével fényt tud gyújtani a sötétben, valamint bizonyos helyzetekben illúzióképeket plántálhat mások elméjébe.

Mint az sejthető, a két cselekményszál több ponton is találkozik. De hogy miként függenek össze a történések, mi a kapcsolat Sadja eposzi léptékű, a világ sorsát meghatározó meséje és Geron ahhoz képest jelentéktelenebbnek tűnő problémája között, annak a megfejtése rátok marad.

A The Dark Eye: Memoria  ajándékba jár a június 4-én megjelenő 2021/06-os PC World magazin mellé, amit előfizetőink már két nappal korábban kézbe vehetnek, ha a posta is úgy akarja. A játék mellett más értékes szoftvereket is bezsebelhetsz új lapszámunkkal, szóval megéri lecsapni rá.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.