Hirdetés

Boldog születésnapot, Google!

|

Három éve először változik nagy mértékben a cég keresőmotorja.

Hirdetés

Röviddel az android ötödik születésnapja után a mai napon 15 évessé cseperedett a Google, ám a friss lottómilliárdosunktól eltérően a vállalat alkohol helyett inkább bejelentéssel ünnepelt. Tegnap délután a cég munkatársai lerántották a leplet a Hummingbird névre hallgató fejlesztésükről.

Hirdetés


A termék a Google keresőjének új lelkét jelenti, a 2010-ben bevezetett Caffeine utódjáról van szó. Sajnos technikai részletekben nem bővelkedett a sajtóesemény, azonban a kettő közti fő különbséget az adja, hogy az új inkább a tartalomindexelésre fókuszál, míg a régi elsősorban a találatok jobb rangsorolásával próbált relevánsabb találatokat adni.


A Hummingbird végső célja a beindexelt tartalom megértése: az ötlet az lenne, hogy a szoftver idővel valóban felfogja, hogy vajon mit szeretnének tőle tudni a felhasználók, rendelkezzen a kérdések megválaszolására használható tudással. Ezt a vállalat keresőrészlegének alelnöke úgy demonstrálta, hogy elsőként képeket kért az Eiffel-toronyról, majd megkérdezte a keresőtől annak magasságát. Ezen felül az adatok alapján lehetőség lesz összehasonlításokra is, ha például nem tudnánk dönteni az olívaolaj és vaj közt.


Sejthetően a kapcsolódó funkcionalitások a Google Search mobilos alkalmazásaiban is elérhetőek lesznek, így a frissítés után már olyan parancsokat is lehet majd osztogatni a telefonoknak, hogy „emlékeztess az olívaolaj vásárlására az X áruházban”.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.