Hirdetés

GDC 2014: kitört a játékmotor-háború

|

Az Epic és Crytek mostantól előfizetéses modellben is árulják a szoftvereiket.

Hirdetés

Az elmúlt években drámai változások álltak be a játékiparban, hiszen a megszokott számítógépes és konzolos címek dominanciája a mobilos és webes platfomok hódításával egyre inkább elúszni látszik, ráadásul a klasszikus AAA kategóriás játékok elkészítésélnek ára – a reklámbüdzsével együtt – ma már a csillagos eget súrolja. A változások nagy kihívások elé állították a játékmotorok készítőit, hiszen valahogy el kell adniuk a termékeiket.
 

Hirdetés


Az utóbbi évek tapogatózásai – mint például az Unreal Engine 3 hobbifejlesztők számára való ingyenessé tétele – után tegnap az Epic és Crytek óriási változtatást jelentettek be a Game Develeopers Conference-en: az Unreal Engine 4 havi 19 dollárért, míg a CryEngine havi 9 dollárért lesz szolgáltatás formájában igénybe vehető. A rendkívül szűk anyagi keretből gazdálkodó indie (független) fejlesztőket célzó konstrukciók közt további különbség, hogy az elkészült játék kiadása után az Unreal 4 motoros alkotások bevételének 5 százaléka az Epic-et illeti, már ha utólagosan nem kerül módosításra a szerződés.
 


A motorok havidíjas elérhetősége óriási változást hozhat a kisebb fejlesztők számára, hiszen méltányos összegért ugyanazon (csúcs)technológiához férhetnek hozzá, mint a sok millió dolláros projekteken dolgozó stúdiók alkalmazottai, ám kreatív szempontból kevésbé van megkötve a kezük. Érzésünk szerint izgalmas idők előtt állnak a játékok szerelmesei.



(Forrás: PC Gamer)

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.