-

Így lett a Google a keresés királya - második rész

|

A Google egy 1996-os projekt keretében, BackRub néven indult el.

A múlt héten megmutattuk, hogyan is indultak el az első webes keresők, majd milyen riválisok bukkantak fel a porondon. A Google csak később kapcsolódott be a versenybe, azonban hatalmasat robbantott. 

Hirdetés

A Google 1998-as startja előtt nagyon sokáig senkinek nem volt ötlete, hogyan lehetne kiküszöbölni a spamek és a keresőmotorok manipulálása jelentette problémákat. Az 1996-os BackRub projekt a relevánsabb tartalmak listázását hivatkozások segítségével fokozta volna. Az elmélet az volt, hogy ha egy oldal hivatkozik a másikra, akkor annak a tartalmaiban is bízik. A linkek szavazatokként szolgáltak, az izgalmas technológiát pedig Larry Page és Sergey Brin 750 000 dollárért el is adta volna. Mivel senkit nem érdekelt, ezért tovább dolgoztak rajta, és 2000-re a Google a legnagyobb kereső lett.  

 

Napról napra pontosabbak a találatok

 

Csúcson maradt

A Google csúcson maradásában mindig is nagy szerepet játszott, hogy képes volt a cég alkalmazkodni. Ahogyan a keresőkkel foglalkozó szakemberek rájönnek, hogyan lehet manipulálni a rendszert, a Google közbelép. Szintén sokat jelentett, hogy a mindennapok alapvető részévé vált közösségi hálót is integrálták a megfelelő tartalmak megtalálásához. 

A Google mindig is a körülményeket figyelve, azokkal együtt változott, mindehhez pedig elképesztő mennyiségű adat is a rendelkezésére áll, amelyet a felhasználóitól és a termékein keresztül gyűjt be. 

 

Ami igazán érdekli az embereket

A keresőmotorok és a Google manapság a lehető legjobb, legpontosabb találatokkal igyekeznek minket kiszolgálni. Amennyiben például valaki a lazacra vagy a steakre keres, akkor többé már nem olyan oldalak listáját kapja meg, amelyek ilyen kulcsszavakra szakosodtak. Sokkal inkább a valódi igényt igyekeznek optimalizáltan kiszolgálni, vagyis jelen esetben azt feltételezik, hogy aki ilyen szavakra keres, az vagy egy közeli étteremben szeretne hasonlót enni, vagy jó recepteket akar találni. 

Mindehhez pedig szorosan kapcsolódik a fizikai helyzetünk egyre nagyobb fontossága, amelyet ugyancsak próbálnak a legjobban kihasználni. Az egyedi találatok és a pontos eredmények érdekében minden nagyobb motor figyelembe veszi a tartózkodási helyünket is. 

 

Főszerepben a mobilos keresések

 

2015-ben pedig azzal is szembesült a piac, hogy a mobilos adatforgalom már meghaladja az asztali gépekről generált mértéket, és, hogy a legnagyobb mobilos forgalom a keresésekkel kapcsolatos. Egy ilyen változó világban kiemelten fontos a legjobb mobilos élmény biztosítása, ezért a Google egy ideje egy új algoritmussal már el is rejti azokat az oldalakat, amelyek nem rendelkeznek mobilos verzióval.  

 

Természetesen a többi piachoz hasonlóan itt is állandó verseny folyik a szereplők között, és mindenki a legpontosabb találatokat szeretné a lehető leggyorsabban tálalni. Az algoritmusok emiatt folyamatosan változnak, és mindig eltérő elvek alapján próbálják listázni a tartalmakat. Mára ott tartunk, hogy szinte lehetetlen megjósolni, mi lesz a következő a keresőmotorok világában. Annyi viszont bizonyos, hogy egyre közelebb vagyunk ahhoz a világhoz, amelyben pár kulcsszó alapján azonnal megkapjuk pontosan azt, amit egyedileg kerestünk. 

 

Ti melyik keresőt használjátok a legtöbbször?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.