Hirdetés

Így tanul a Google AI a Montezuma's Revenge-ben

|

Belső motiváció segítségével veszik rá a mesterséges intelligenciát, hogy akarjon felfedezni.

Hirdetés

Sok cég látja a jövőt a mesterséges intelligenciában, annak viszont érdeklődőnek kell lennie, ha meg akarja tanulni, hogyan működik a világ. 

Hirdetés

Az elmúlt években ez egy visszatérő kérdés az AI fejlesztésében. A Google DeepMind divíziója megmutatta, hogyan dolgoznak ezen a témakörön, illetve, hogyan lesz okosabb az AI. 

A Google AI ügynöke mostanában az Atari köztudottan nehéz Montezuma's Revenge játékával játszik. Nem úgy azonban, mint a StarCraftnál vagy egyéb játékoknál a botok, amelyek a játék összes adatával rendelkeznek. 

Az AI az emberhez hasonlóan játszott és játszik, vagyis kísérletezik: feldolgozza a képernyőn látottakat, nyomogatja a gombokat, és megnézni, hogy mi működik és mi nem. 

Februárban ezt a kísérletet már megpróbálta a DeepMind, akkor azonban nem ért el pontot az AI. Mostanra profi lett

Miért? Azért, mert az AI-t belsőleg jutalmazták. Ahogyan az emberi agy kémiailag jutalmazza önmagát, addig az AI egy jutalomrendszert kapott, ami ehhez hasonló. A digitális jutalmazást összekötötték a mesterséges intelligencia felfedezőrendszerével, amely így érdekelt lett a környezete felderítésében. Nem maradt el az eredmény sem: bónusz nélkül az AI 2, bónusszal 15 szobát látott. 

A való világban persze nehezebb a feladat, elvégre más a környezet, a veszélyek, és nincs több élete a rendszernek. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.