Hirdetés

Lassabb Vulkan API-val a The Talos Principle

|

DirectX 11 alatt mérföldekkel jobb a teljesítmény, de ez vélhetően változni fog.

Hirdetés

Tegnap délután elérhetővé vált a várva-várt Vulkan API 1.0 végleges dokumentációja, az NVIDIA és AMD kiadták az új programozási felületet támogató első béta meghajtóikat. Ettől függetlenül a legnagyobb meglepetést az jelentette, hogy érkezett a The Talos Principle című játékhoz egy szintén béta Vulkan renderelő, így a megfelelő hardverekkel és szoftverekkel rendelkező gamerek már akció közben is megcsodálhatják az API-t.

Hirdetés


Mostanra kiderült, hogy a játék Vulkan renderelője jóval lassabb a DirectX 11-es társánál, a várt teljesítménybeli előrelépés helyett jelentős lassulást tapasztalhatnak a Vulkanra váltók. A Gamer's Nexus mérései alapján GeForce és Radeon esetében is 40+ százalékos eltérések tapasztalhatóak a képkockasebességben.


A fejlesztő CroTeam tájékoztatása szerint ebből nem érdemes következtetéseket levonni, ugyanis a grafikus meghajtók mellett a renderelőjük is jelentős optimalizációkat kap majd az elkövetkező hónapokban, idővel a Vulkan renderelő várhatóan gyorsabb lesz a DirectX 11-esnél. A The Talos Principle motorja egyébként DirectX 9-es renderelővel is rendelkezik, ez a játék kiadásakor jobb teljesítményt nyújtott a DX11-esnél.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.