Hirdetés

Már temetik a Google+-t



|

A Google közösségi oldala lassan az érdektelenségbe süllyed. Forgalma nem tud dinamikusan növekedni, így többen már kudarcról beszélnek.

Hirdetés

Az amerikai Chitika kutatóintézet mérései szerint a Google+ forgalma a szeptember 20-án délután 1200 százalékkal emelkedett meg, miután a Google mindenki számára elérhetővé tette a közösségi oldalát. Az érdeklődés azonban pár nappal később alaposan lelankadt, és a szolgáltatás forgalma visszasüllyedt a nyitás előtti szintre (mint a lenti grafikonon is látható).

 

 



A kezdetek pedig még biztatóak voltak. A ComScore korábbi felmérése szerint ugyanis a Google+ az indulása utáni első hónapban 25 millió egyedi látogatót gyűjtött, amellyel a történelem leggyorsabban növekvő közösségi oldala lett. A felhasználóinak a jelenlegi számát azonban már csak becsülni lehet, mivel legutoljára július közepén hangzott el ezzel kapcsolatban hivatalos adat. Akkor Larry Page, a Google vezérének elmondása alapján 10 millió felhasználóval rendelkezett a Facebook rivális, akik 1 millió elemet osztottak meg naponta. Azóta az üzemeltető részéről nagy a csend, így nem tudni, hogy a felhasználók, a megosztások száma és az oldal forgalma miként alakult. A legutóbbi nem hivatalos adatok szerint a Google+ 43 millió felhasználóval rendelkezik, amely alaposan elmarad a Facebook hivatalosan elismert 800 milliós táborától, s ami talán a Google szempontjából nagyobb baj: a különböző mérések szerint a Google+ profilok gazdái nem túl aktívak a közösségi oldalon.

"A Google+ halott"

A bloggerek és a szakértők egy része az adatok és a közösségi oldalon érzékelhető aktivitás hiánya miatt nem bánik kesztyűs kézzel a közösségi oldallal. Dan Reimold, a PBS MediaShift írója szerint például "a Google+ halott", míg Rainbow Rowell az Omaha World-Herald publicistájának a véleménye alapján a szolgáltatás nyitóoldala "rosszabb, mint egy szellemváros". Paul Tassi, a Forbes szakújságírója is kritikus hangot ütött meg: "a Google+ egy tévedés, akármit mutatnak is a számok".

 

 

 



Az InformationWeek cikkében azonban emlékeztet arra, hogy a Facebooknak is három évbe telt, mire el tudta érni a 25 milliós felhasználói tábort, amit a Google+ egy hónap alatt elért. Igaz a közösségi oldalak azóta jobban előtérbe kerültek, ahol jelenleg egy domináns szereplő van: a Facebook. A Google+ sikere vélhetően így annak köszönhető, hogy a Google áll mögötte, és van egy technológia iránt mélyen érdeklő réteg, amely minden Google kezdeményezést örömmel fogad, és valami újra vágyik.

 

Ari Lightman, a Carnegie Mellon Egyetem professzora szerint habár a Google hozott néhány fontos újdonságot mindez kevés a közösségi térben. "Nehéz a dolguk, mivel a korán regisztráló felhasználók nem töltenek plusz időt azzal, hogy mindegyik szolgáltatáson frissítsék a státuszukat. A hatékonyság érdekében ki kell választaniuk egyet, amely döntésben általában az a közösségi tér élvez előnyt, ahol már berendezkedtek a felhasználók, hiszen tudják, hogy ismerőseiket ott érhetik el" - vélte a professzor. Sőt beszédes az a tény is, hogy sok Google vezető a Mashable tudósítása alapján október elején még nem rendelkezett pluszos profillal.

 

 

 



Persze mindemellett vannak olyan optimisták is, akik szerint nem igaz az, hogy érdektelenség jellemezné a Google közösségi oldalát. "Ha bárkinek is azon érzése támad, hogy nincs aktivitás az oldalon, az azt jelenti, hogy rossz embert követnek, illetve maguk sem próbálnak aktívak lenni" - vélte Jesse Stay, a Google+ for Dumies könyv szerzője.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.