Hirdetés

Screenshot-forradalom: 360 fokban fotózhatunk már játékokban is

|

Az NVIDIA Ansel szabad kameramozgatást és 360 fokos képlopást kínál a művészlelkű gamereknek.

Hirdetés

Ansel Adams, a tájfotózás ikonikus alakja előtt tisztelegve nevezte el legújabb technológiáját az NVIDIA. A GTX 1080 és 1070 mellett az Ansel bemutatójára is sor került péntek éjszakai rendezvényükön, amivel a művészi játékképek készítőinek (Duncan Harris, James Pollock, vagy éppen Joshua Taylor) nyomdokain haladva egy új, izgalmas lehetőséget adnának a gamerek kezébe.

Hirdetés

A szabad kamerakezelésnek hála nem csupán a programokban használt nézőpontokból készíthetünk képeket, hanem bárhol, bármilyen szögből - egy FPS esetében mondjuk külső nézetből is - rögzíthetjük a pillanatot. A fotók minőségének nem szabnak határt a játék tulajdonságai, akár 8 Gigapixeles, vagy a használt felbontásnál 32-szer nagyobb méretében is rögzíthetünk képeket magas színspektrummal, szűrőkkel megtámogatva.

Az Ansel legnagyobb dobása azonban egyértelműen a 360 fokos fotók készítésének lehetősége egyetlen gombnyomással. Az így lopott panorámaképeket egy okostelefon és egy Google Cardboard vagy egy megfelelő applikáció segítségével bárki megcsodálhatja. A technológiát támogató játékok között lesz első körben a The Witcher 3, a Tom Clancy's The Division és a No Man's Sky is, de az NVIDIA által kiadott API-kkel más fejlesztők is élhetnek a lehetőséggel.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.