Hirdetés

Sosem találod ki, hogy miért született meg a Pasziánsz

|

Az Aknakereső mögött is volt egy érdekes szándék anno.

Hirdetés

Azt hittétek, hogy a Microsoft népszerű és nagy múltú Pasziánsz, valamint Aknakereső játékai azért kerültek be anno a Windowsba, hogy legyen valami játék, amit könnyű volt leprogramozni? A Mental Floss bizonyítékai szerint ez óriási tévedés

Hirdetés

Kiderült, hogy mindkettőt azért csinálták meg, hogy az emberek megtanulják használni a személyi számítógépeket. 

Az 1990-ben megérkezett Pasziánsz azért készült el, hogy megtanítsa a felhasználókat az egér kezelésére. A Microsoftnak muszáj volt átszokatnia az embereket a parancssorról az egér használatára, illetve a drag-and-drop funkcióra. Ehhez a kártyák dobálása nagyszerű mód volt. 

Az 1992-es Aknakereső szintén az egérhez szokatás eszköze volt. Itt azonban már a jobb- és balkattintás módszerét kellett elsajátítani, ugyanis a rendszer miatt arra volt szükség, hogy ez ösztönössé váljon. Erre a legjobb eszköz egy függőséget és rendszeres visszatérést okozó játék volt. 

A Windows 8-ból ugyan alapból hiányoztak ezek, de a Windows 10-be visszatért a Pasziánsz. Miért? 

A szakértők szerint a Microsoft most a Windows Áruház használatát akarja megtanítani az embereknek. A rajongók pechére ezúttal hirdetéseket is kell bámulni - igaz, havi 1,49 dollárért reklámoktól mentesen is lehet játszani a Windows 10-ben. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.