Hirdetés

Szaggat a GTA V? Segítünk.



|

Nem mindenki örül, hogy kijött a végletekig halogatott GTA V PC. Aki a sebesség miatt szomorú, azoknak próbálunk segíteni.

Hirdetés

Pofátlanság, hogy hányszor halasztották el a GTA V PC-s verzióját, de legalább vizuálisan sokkal jobb lett az eredmény és néhány extra újdonságot is kaptunk. Igen ám, de nem lehet felhőtlen az öröm, mert hiába a plusz jó néhány hónap, hogy fejlesszük a gépünket, még mindig szaggat a várva-várt játék. De mit is lehet ilyenkor tenni? Egyfelől a tegnapi cikkünkben már mutattunk pár ötletet, hogyan lehet az effektek, illetve képjavító eljárások szelídebbre vételével sok-sok extra képkocka/másodpercet hozzáadni a teljesítményhez, másfelől egy igen hatásos, bár némileg fájó trükköt még nem mutattunk meg. Ez garantáltan működik a GTA V esetében is, így aki a 30/60/120 fps-re hajt, ezzel megpróbálkozhat.
 

Hirdetés


Felbontás

A „mágikus” beállítás a felbontás csökkentése, vagyis a pixelek számának csökkentése. Most jöhetnénk azzal, hogy a „PC Master race” ilyet nem engedhet meg magának, hiszen az Xbox One és PS4 a két konzol, amelyek alacsonyabb felbontással dolgozva érik el a sebességet, viszont be kell látni, hogy nem mindenkinek telik WQHD/UHD felbontást 60 fps-sel futtató PC-re. Ilyenkor itt is hatásos a felbontás csökkentése, és még mindig sokkal jobb a helyzet, mint konzolon, mert más effektekkel enyhíthetünk a kevesebb pixelből és nem natív felbontásból eredő látvány-romláson.
 


Nem vitás, hogy a legszebb képet akkor kapjuk, ha a kijelzőnk natív felbontásában játszunk. Ha azonban ebben a mondjuk full HD felbontásban csak a részletesség drasztikus csökkentésével tudjuk 30 fps-re feltornázni a sebességet, érdemes elgondolkodni a felbontás csökkentésén. Itt nagyon fontos, hogy a monitor megfelelően skálázzon, a képminőség ne romoljon túlságosan (ez homályosságban jelentkezik) és ne is legyenek fekete keretek. Ez utóbbi miatt törekedjünk arra, hogy a képarányt tartsuk: általában full HD-ről sima HD-re érdemes így visszaváltani. Ez jelentősen kevesebb pixelt eredményez, így a GPU és a vRAM is mentesül egy csomó munka alól, amit az effektek magasabbra állításával használhatunk ki.
 


Emellett a GTA V-nél (és hasonló játékoknál) komoly előny, ha minél messzebb ellátunk, ezért ezt (Distance Scaling) állítsuk maximálisra. Miután a felbontás csökkent, a recés, szaggatott élek sokkal zavaróbbá válnak, így érdemes egy 2/4x-es élsimítással kezdeni a képminőség feltornázását HD felbontásban. Emellett a felszabadult vRAM-ot használhatjuk jobb textúrákra, amely szintén azonnal látható eredményt ad.


Nektek mennyivel száguld a GTA V PC?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.