Hirdetés

Úgy tűnik halott az NVIDIA G-Sync

|

DisplayPort szabvány részévé vált az adaptív képfrissítési sebesség.

Hirdetés

Játék közben és videók megtekintésekor a szaggatáshoz hasonlóan a kép vertikális szétesése is rendkívül bosszantó tud lenni. A jelenség oka, hogy a monitorok fix képfrissítési sebességgel dolgoznak, azonban a grafikus kártya nem feltétlenül képes egyenletes tempóban küldi az újabb megjelenítendő képkockákat. A kép szétesésekor egyszerre több részleges képkocka látható a monitoron.

Hirdetés


Néhány hónappal ezelőtt a probléma megoldására az NVIDIA bemutatta a G-Sync névre hallgató vezérlőlapkáját, az ezzel szerelt monitorok folyamatosan a videokártya sebességéhez igazodva frissítik a kijelző tartalmát. A rivális AMD szerint az extra vezérlő áramkörök miatt kissé költséges megoldás valójában szükségtelen, jóval olcsóbban és szabványosabban is megoldható a probléma.


Látszólag a vállalat igazát bizonyítva pedig a VESA (Video Electronics Standards Association) hétfőn bejelentette, hogy az adaptív képfrissítés a DisplayPort (1.2a) szabvány része lett, a szövetség tagjai ingyenesen implementálhatják a termékeikben. Ez annyit tesz, hogy a grafikus chipek gyártóinak és monitorok készítőinek egyaránt csak a most véglegesített szabványt kell támogatniuk, DisplayPort használatakor pedig automatikusan és univerzálisan működni fog az adaptív képfrissítés.


(Forrás: TechPowerUp)

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.