Hirdetés

Valve: nincs értelme DirectX 12-t használni

|

A vállalat inkább a Vulkan felé terelné a fejlesztőket.

Hirdetés

Ugyan a szakmai publikációkon kívül nem sok sajtót kapott, de idén is megrendezésre került a számítógépes grafikával foglalkozó SIGGRAPH konferencia. A neves eseményen természetesen minden az új generációs - DirectX 12, Vulkan, Metal - grafikus programozási felületek körül forgott, a Valve is az előadók közt volt.

Hirdetés


Nem nehéz kitalálni, hogy a Linuxot futtató Steam Machine gépek piacra dobása előtt álló vállalat vajon a DirectX 12 vagy Vulkan pártján áll-e. A Valve programozójaként tevékenykedő Dan Ginsburg szerint a kollégáknak nincs értelme a DirectX 12 játékmotorjaikba való implementációjára pazarolni az idejüket, hacsak valamilyen okból nem kötelező már idén DX12 API-t használó játékot leszállítaniuk.


Ez nem puszta politika: Ginsburg emlékeztette a közönséget, hogy a DirectX 12 kizárólag Windows 10 alatt érhető el, míg a Vulkan API Windows 7 / 8.x / 10 mellett Linuxon és Androidon is használható lesz. Ha a DirectX 12 helyett a Vulkanra térnek át, akkor már csak az Apple iOS és Mac OS X rendszerekhez kell külön renderelőt írniuk. A Vulkan és Metal duó használatával összes jelentőséggel bíró számítógépes és mobilos platformot meg tudják célozni.

Hirdetés


Ginsburg szerint a grafikus chipek tervezői szépen haladnak az AMD Mantle API-t alapul vevő Vulkan implementációjával, nem kell már túlságosan sokat várni a kompatibilis grafikus meghajtókra.


(Forrás: DSOGaming, KitGuru)

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.