Hirdetés

Miért kérdezgeti a Netflix, hogy nézed-e még a képernyőt, és hogy lehet kikapcsolni?

|

A hosszabb videózást időnként megszakítja egy kérdéssel a Netflix, most megtudhatod, mi ennek az oka, és mit tehetsz ellene, ha zavar.

Hirdetés

Amikor hosszabb időre leülünk a Netflix elé (ami gyakorlott sorozatdarálók esetében nem annyira ismeretlen jelenség), akkor néha megszakítja a videózást egy felugró üzenet, amelyben azt kérdezi a szolgáltató, hogy még mindig nézzük-e a műsort. De vajon miért nyaggat ilyesmivel a Netflix?

Ez főleg annak fényében érdekes téma, hogy a sorozatokat tekintve az új évadok összes epizódja általában egyszerre kerül fel a kínálatba, és egy epizód végével egyből el is kezdődik automatikusan a következő. A nyitójelenetek pedig kihagyhatóak, hogy gyorsabban jussunk a tényleges tartalomhoz. 

Amikor néhány epizód már lement, a videó váratlanul leáll az első néhány perc alatt, majd felugrik a kérdés, hogy még mindig nézzük a képernyőt? Csak a megfelelő gombra nyomva folytatódik a videó, egyébként a Netflix leállítja azt. Ez a felugró rész akkor kerül elő, amikor két egymást követő epizód is lemegy anélkül, hogy bármilyen vezérlőgombot használnánk. Ekkor az új epizód első két percében teszi fel a kérdést a rendszer, de előzőleg leállítottuk az adást, használtuk az egeret vagy kihagytunk egy részt, akkor nem nyaggat a kérdéssel. 

Hirdetés

Miért kérdezi a Netflix?

A Netflix app azért teszi fel a fentebb említett kérdést a cég szerint, hogy ne pazaroljuk a sávszélességet, ha mégsem nézzük a műsort. Ez főleg mobilnetes elérésnél lehet fontos kérdés az adatkorlátok és a túlszámlázás miatt. Ezen felül persze a Netflix sávszélességével is spórol ez a funkció, és hasznos, ha valaki elalszik a tévé, monitor vagy mobil előtt. A vállalat érvelése szerint azért is jó az automatikus megszakítás, mert így nem maradunk le nagyon egy sorozatban, és onnan tudjuk folytatni, ahol jártunk, nem kell sokat keresgetnünk. 

Mindennek ellenére sokakat bosszant a funkció, és inkább dühítőnek tartják, mint hasznosnak. Számukra a kérdés adott: mit lehet tenni? Szerencsére van jó hírünk:

Igen, ki lehet kapcsolni

A legegyszerűbb megoldás az automatikus lejátszás kikapcsolása, ilyenkor közbeavatkozás nélkül nem indul el újabb epizód, és így többé ez a bosszantó kérdés sem jelenik meg. Ráadásul tudatosabb lesz a videózás, elvégre odafigyelünk, és mi indítjuk a részeket. 

Az automatikus lejátszás böngészőn keresztül, a fiókbeállításokon belül kapcsolható ki, minden eszközre vonatkozóan, amit a fiókkal használunk. 

Amennyiben más megoldásra lenne szükség, akkor asztali böngészőn keresztül megoldást jelenthet a Google Chrome Never Ending Netflix nevű beépülője is, ebben a konkrét kérdés is letiltható.

A kiegészítőnek ezen felül számos hasznos funkciója is akad még extraként, például leállítja a promóciós videókat a menüképernyőn vagy kihagyja a főcímeket. Más eszközökön, például okostévén azonban ez nem működik, így ott kizárólag az automatikus lejátszás kikapcsolása vagy a menü rendszeres megpiszkálása segíthet. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.